Kas kripeldama ei jää, et pole enda tekst – enamik lavastab ju oma lugusid?
Ei jää. Ma ei arva, et oleksin mingi suur auteur, kes filmib ainult oma hinnalisi tekste. Kui see lugu oleks mulle midagi vastuvõetamatut, siis ma poleks seda lihtsalt teinud. Teistpidi just see risk paeluski. Sellesse lukku on riskantsus juba sisse kodeeritud.
Mida te silmas peate? Kas žanrilist ebamäärasust?
Just. Stsenaariumit lugedes uperpallitas see veel rohkem. Mind ajas see ühest küljest segadusse oma žanripöörete tõttu, teistpidi köitis mind väga võimalus see kõik kokku põimida, tasakaalu viia nii, et ma ise ka seda aktsepteeriksin, et kõik tunduks loogiline.
Mis filme te «Teesklejaid» ette valmistades vaatasite?
Igasuguseid. Ma mäletan, et esimene impulss, kui ma stsenaariumit lugesin, seostus millegi prantsuspärasega. Mälust kerkisid esile nimed François Ozon, Dominik Moll, eriti viimane. «Lemming» ja «Harry aitab sind».
Jah, «Nuga vees» ja «Rosemary laps». Operaatoriga (Erik Põllumaa) koos vaatasime David Fincheri filmi «Kadunud» – meie tegevuspaigaks oleva maja pärast. Ka filme, mis otseselt ei puutugi siia, näiteks Hou Hsiao-Hsieni «Millenniumi mambo». See aitas mul end vastavasse meeleollu viia.
Eesti filmis käib põlvkonnavahetus. Kas see väljendub kuidagi nendes filmides ka, mida me ekraanil näeme?
Natuke ikka. Võtame või Triinu filmi (Triin Ruumeti «Päevad, mis ajasid segadusse»). Ma ei tahaks tegelikult oma hinnangut välja öelda, sest selles oleks rohkem kaasaelamist oma põlvkonnakaaslastele – neile, kellega koos koolis õppisime. Ütleks pigem nii, et kui lastakse filme edasi teha, tuleb ükskord ka kvalitatiivne hüpe. See aeg ei ole veel silmanähtavalt käes.