Muusikalivõtmes vabadusvõitlus

Madis Kolk
, Teater. Muusika. Kino peatoimetaja, teatrikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere teatri lavastuses «Thijl Ulenspiegel» näeb Thijlina Karl Robert Saaremäed.
Rakvere teatri lavastuses «Thijl Ulenspiegel» näeb Thijlina Karl Robert Saaremäed. Foto: Gabriela Liivamägi

Tartu Ülikooli Viljandi kultuuriakadeemia 11. näitlejalennu «Thijl Ulenspiegel» on lavastus, millega lavastaja Üllar Saaremäe kannab väärikalt edasi oma õpetaja Kalju Komissarovi pedagoogilist pärandit. On vist omamoodi kohustuslik, et selles õppetraditsioonis peab igal lõpetaval teatrilennul olema ette näidata ka mõni mastaapne tantsudega muusikal.

Noored saavad treenida ja väljendada oma psühho-füüsilist võimekust, samal ajal on tagatud ka publikuhuvi, meelelahutuslik elamus ning suured ja kohati sentimentaalsedki lavaemotsioonid.

Selle žanriga on kohati keeruline suhestuda. Oma tinglikkuses ja lõpuni välja peetud ühemõttelistes žestides ning kehakujundites ei saa näitleja avada end just süvapsühholoogiliselt. Muusikali usutavus ja veenvus tuleneb omamoodi sportliku saavutuse määrast. See peidab endas eos isegi mingit piinlikkuseriski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles