Paraku kipub Tallinna linn kogu ettevõtmise juures ära unustama, miks ja kelle nimel seda tehakse: pärssides uudset noorte vabaaja veetmise võimaluse teket, mille võtmesõnaks on sotsiaalne kapital.
Möödunud aasta alguses otsustas grupp Riia arhitekte koostöös Tallinna arhitektide ja rulatajatega produtseerida Tallinna Arhitektuuribiennaali raames satelliitprojektina epohhiloova urbaanse linnaruumiprojekti (provokatiivne ja proaktiivne), mille eesmärk oli sekkuda miljööväärtuslikku vanalinna ruumi, transformeerides Eduard Vilde monumendi esise väljaku 21. sajandi urbanistliku linnaspordi viljelemise alaks. Väikevormide autorid on Silver Liiberg (Eesti Rulaliit), Kristaps Kleinbergs, Gunita Kulikovska ja Helvijs Savickis rühmitusest MANUAL: Urban Sports & Architecture.
Seda kõike planeeriti teha ajutise linnaruumi sekkumisena, mis peale nädalast kasutamist vanalinnast teisaldatud oleks. Paraku ei leitud aga linnaametnike ja asutustega ühtset keelt, mida forsseeris ka hilissügisene Eesti kliima, seega otsustati projekt tallele jätta. Kogu selle protsessi vahel sündis aga Eesti Rulaliit, kes betoonist väikevormidele koha leidmise enda kanda võttis.
Eesti kultuuriruumis on kombeks lahterdada kõik väikevormid ja installatsioonid, mis on disainitud tänavaspordi tarbeks, millegipärast skatepargiks ehk rulapargiks, kuigi nagu ka väikevormide nimi ütleb, on tegemist hoopis millegi muuga. Neid arhitektuurseid vorme ei kasuta mitte ainult rulatajad, vaid kõikide tänavaspordi distsipliinide harrastajatele lisaks ka lapsed, kes vastavalt isiklikule loomingulisele lähenemisele objektides mängulist funktsiooni leiavad.
Küsimus on selles, miks see nii on ja kas seda triviaalset dogmat saab kohalike omavalitsuste mentaliteedis kuidagi muuta? Vastus on jah, saab küll. Tuleb rohkem valdkondadevahelisi huvigruppe tänavaspordi väljakute planeerimisse kaasata ja koostööd teha, millest võidab linna tervik kui organism. Kui kiigata korraks Helsingisse, kus tänavaspordi väljakuid disainitakse kui esteetilisi linnaruumi homogeenseid osasid (Janne Saario), mitte kui eraldiseisvaid nurgataguseid monumente, mille praktikat tihtipeale Eestis rakendataske, võib julgelt öelda, et elame totaalselt erinevates maailmades.