Üks selleaastasi tulipunkte oli muusikateater. Biennaal korraldas konkursi korras välja valitud neljale noorele heliloojale töötoa, mille üks juhendaja oli Salvatore Sciarrino.
Töötoas pandi kokku meeskonnad ning loodi neli ühevaatuselist teost, mis kanti ette Arsenali teatrisaalis. Heliloojate käsutuses oli põhimõtteliselt traditsiooniline ooperi võimalustepagas, kuhu kuulusid lauljad, lavastajad ja libretistid, aga enamik heliloojaid ja nende meeskondi otsisid kokkupuutepunkte ooperimaailmast välja jäävate kunstialade ja nähtustega.
Kõik neli teost kukkusid välja päris muljet avaldavad, igaüks omal moel.
Näiteks Francesco Ciurlo (s 1987) «Troposfäär» rääkis tüdrukust, kes kaotab kontakti maaga (laiemas plaanis konventsionaalse olmelise eluga) ning hakkab õhus hõljuma ja külvab sellega lähedate hulgas paanikat. Teos oli võib-olla üks puhtamaid ooperi žanri edasiarendusi ning võlus julge vokaalikasutuse ja tugeva dramaturgilise laenguga.
Roberto Vetrano (s 1982) «Traagiline flööt» viitas pealkirjale kohaselt Mozarti tähtteosele «Võluflööt», tõi aga sisse tummfilmi elemente – ühe keskse tegelase prototüüp oli Buster Keaton ning süžee aluseks võeti Kenneth Branagh’ film krahhi äärel olevast teatritrupist. Teos algas juba publiku saali tulles, kui koristajaks kehastunud busterkeatonlik tegelane üsna jõuliselt publiku vahel askeldama hakkas.
Caterina di Cecca (s 1984) «Matusemäng» sukeldus julgelt tänapäeva popkultuuri nartsissistlikku maailma. Äärmiselt värske ja julge teos oli biennaali eredamaid elamusi eelkõige pöörase dramaturgia ning äärmiselt julge ja värske visuaalse lahenduse poolest. Tõsielulistel sündmustel põhinev teos rääkis tüdrukust, kes korraldab iseenda matused, õigemini tellib teenuse ülikommertsiaalseid lahendusi pakkuvalt firmalt. Teos oli üles ehitatud jaapani mangakultuuri elementidele, alates juba publiku saali laskmise hetkest, kui peaosaline istus laval, tegi selfisid, riputas neid Facebooki ja luges kokku laike. Matustest kujunes aga tõeline sõu, mille juurde kuulus muuhulgas karaoke, milles publikul oli võimalik kaasa lüüa. Matusemängu kõige konservatiivsem osa oli muusikal, mis jäi tulevärgi taustal üsna ettevaatlikuks ja lähtus pigem traditsioonilisemast ja ootuspärasemast vokaali ja instrumentaali kasutusest.