On ikka, aga nii läheb alati, kui hakkab midagi uut juhtuma ja kui teed midagi, mis astub süsteemi vastu. Ma mäletan ka seda, et kui plaat ilmus, saatis mitu ostjat selle tagasi. «Oxygène» on valge müraga ja nad arvasid, et on saanud praakeksemplari.
Selles ajast on palju muutunud, aga ega see kerge olnud, kui tagasi mõtlen. Mul polnud muide endal ka vähimatki aimu, et see saab nii menukaks.
-Olete mänginud 3,5 miljonile inimesele korraga, nii et põhimõtteliselt kuulas teid umbes kolm Eesti täit inimesi. Mis tunne see oli? Kas saab seda üldse sõnadesse panna?
Väga raske on, Moskvas ma tõesti ei oodanud midagi niisugust, linnapea ütles, et noh, 30 000 ehk tuleb. See oli nagu unenägu!
Moskvas räägiti mulle ka seda, et nõukogude ajal oli minu muusika keelatud, mis on muidugi kummaline. Tavaliselt keelatakse midagi ära ikka sõnade pärast, aga minu muusikas ei olegi üldse sõnu. Mulle räägiti ka seda, et minu muusikat peeti vabaduse ja vastuhaku sümboliks. Selle pärast ma musta nimekirja sattusingi.
Kontserdil sõltub alati kõik sellest, kas artisti ja publiku vahel hakkab keemia tööle või mitte. Publiku arv ei olegi tähtis.
-Oletame, et teie kontserdile on tulnud ainult üks inimene. Kas esinete talle või jätate kontserdi ära?
Ei jäta ära. Igal juhul mängin. Ma olen muide esinenud ka väga väikestes klubides. Prantsusmaa on saanud kannatada terroristide käe läbi, inimesed kardavad sageli välja tulla. Ma tahan anda igal kontserdil endast maksimumi. Minu jaoks ongi iga kontsert nagu esimene. Peab austama inimesi, kes on pileti ostnud. Ja elu on tänapäeval niigi keeruline.