/nginx/o/2016/01/15/4877625t1ha8d9.jpg)
Iga koolilapski teab, et Baltimaade kõrgeim mägi asub Kagu-Eesti sopis, Haanjas. Kolmsada kaheksateist meetrit üle merepinna küündivat Suurt Munamäge lahutab lähimatest sama kõrgusklassi mägedest, Põhja-Karjala Ukkokolist ja idas Valdai tipust sajad kilomeetrid. On hõlbus võimendada perimeetri sisse jäävat Suurt Munamäge samasuguseks sümboolseks kohaks maa ja taeva vahel, nagu seda vanas testamendis on Hoorebi ja Siinai mägi ning Purgatooriumi saar ja mägi Dante «Jumalikus komöödias».
Ent meie maastikul on piisanud vähematestki mägedest, Kõrvemaa oosidest (mis on samuti nagu saared keset soid ja metsi) ning Otepää kõrgustiku kuplitest sümboliseerimaks oma kirjanduslikes teisendites sedasama, mida loeme piiblist või Dantelt, ülima tõe ja õnne poole pürgimise, ideaalse olemise saavutamise ehk õndsaks saamise kohta. Hiliskeskaja, sh Dante ruumisemiootikast kirjutanud TLÜ professor Ülar Ploom on «Purgatooriumi» (2016) järelsõnas rõhutanud mäge kui reaalset sfääri ideaalsega ühendavat v a h e r u u m i, mis võrdluses põrgu või paradiisiga on küll füüsilise ruumiga kõige sarnasem, ent siiski sünteesib endas nii füüsilisi kui ka ideaalseid elemente.