Nädala plaat. Igavesti põlev Metallica

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Metallica
Metallica Foto: Kuvatõmmis

Metallica

Hardwired... to Self-Destruct

Blackened

Hinne: 3

Metallica on nagu veatult ja distsiplineeritult töötav suurkorporatsioon – masinlik, sujuv, efektne, suure plaaniga, etteaimatav ja igav. Kõik nende plaadid alates 1991. aastal ilmunud omanimelisest plaadist, mida nüüdseks on müüdud ligikaudu 40 miljonit eksemplari, on debüteerinud USA müügitabeli kohal nr 1, kahe erandiga: 1997. aastal välja lastud kaverite plaat «Garage Inc.» oli nr 2 ja 2011. aastal koos Lou Reediga tehtud «Lulu» nr 36.

«Lulu» oli üldse põnev plaat – Pitchforki kriitik andis sellele lahkelt ühe punkti, samal ajal kui kõrgelaubaliste muusikasnoobide lemmikajakiri The Wire valis selle lausa aasta plaadiks. Ma ei tea, kuidas suhtusid «Lulusse» tõsised Metallica fännid, aga kardan, et ambivalentselt nagu kõik teisedki inimesed. Siit võiks ju siis järeldada, et Metallica fännid ongi samasugused nagu teisedki inimesed. On ja ei ole ka – selles mõttes ei ole, et nad lähevad poodi ja ostavad iga Metallica ilmunud plaati sellisel hulgal, et see läheb kohe tabelis number üheks. «Hard-Wired To Self-Destruct» müüs avanädalal USAs 300 000 eksemplari ja on sellisena aasta kolmas tulemus, Saksamaal näiteks leidis omaniku 200 000 eksemplari.

Tagasi üles