-Mida ma pean tegema, et sa näiteks minu filmile muusika kirjutaksid? Mis selles filmis peaks olema?
Sinule teeks igal juhul. Lihtsam on öelda, mida seal võiks mitte olla. Propagandat ei teeks.
Naiivsust võiks mitte olla. Meeldivad režissöörid, kes oma tegelastesse hästi suhtuvad. Seejuures – ega ma ei oska väga lühidalt lahti seletada, mis see «hästi» sellises kontekstis tähendab. Võibolla seda, et ei naudita oma tegelaste allakäiku? Aga iga filmitöö on erinev, just siin peitubki selle töö võlu. Iga filmi puhul on erinev koosseis, pillid, rütm, stiil. Ja lisaks – muusika alati muudab filmi.
-Millised oleksid su kõigi aegade viis lemmikut plaadiprodutsentide ja filmimuusika hulgast?
Muusikas on lemmikprodutsendid Quincy Jones, Jeff Lynne, Rod Temperton, Kevin Shields, Giorgio Moroder, Moodymann, Joe Meek jne. Lemmikfilm nii muusikakasutuse kui ka kõige muu poolest on alati olnud «Shining».
Aga viimane suurem kogemus oli eelmisel nädalal Ennio Morricone kontserdil Helsingis – «Hateful Eighti» (mille eest ta ka oma kauaoodatud Oscari sai) muusikat kuulates. Laval oli suur, umbes 60–80-liikmeline koor ja Tšehhi Rahvuslik Sümfooniaorkester. Istusin kolmandas reas ja olin täiesti rabatud. 88-aastaselt luua muusika, mis on sellisel tasemel! Mul üks sõber rääkis hiljuti, et tal firmas räägivad 50-aastased mehed sellist juttu et «mis meie enam, aeg on teatepulk noorematele üle anda, peaasi, et ilma peaks». Tõesti, mehed, võtke eeskuju.
-Mida arvad alkoholiaktsiisi tõusust?
-Röövel Ööbiku ja Vaiko Epliku Eliidi tegevliige
-Mänginud J.M.K.E.-s ja Holmesis
-Teinud muusikat filmidele «Jan Uuspõld läheb Tartusse», «Kirsitubakas», «Lumekuninganna», «Kormoranid» jt