Üleüldse tundub Olli poksi jaoks natuke liiga heasüdamlik ja pehmevõitu, naeratab kohmetult kogu aeg ja tundub, et isegi vastase nokauteerimine tekitab temas hingepiina – no tõesti, täiesti ebatüüpiline tšempion, õnnestunult deheroiseeritud. Mis ei tähenda, et ta oleks papist poiss, nagu polnud papist ka see päris Olli Mäki. Üheks kõigi aegade andekamaks Soome poksijaks peetav mees oli koguni kahekordne Euroopa meister – nii amatööride kui ka proffide seas.
Filmis annab Olli rollikonflikt ainest humoorikateks episoodideks ja repliikideks, mida võiks kadestada isegi Aki Kaurismäki. Muide, viimane olevatki pärast vaatamist öelnud, et võib nüüd rahus pensionile minna.
Tegelikult on Kuosmanenil veel arenguruumi küll ja küll, ikkagi alles esimene pikem film. Dramaturgiliselt on välja arendamata kas või Olli Mäki kommunismimeelsus, millele praegu vihjatakse ainult ühes repliigis, kuigi väidetavalt sai just see põhjuseks, miks jäi poksija kõrvale 1960. aasta olümpiamängudest ja oma võimalikust triumfist seal.
Selle kõrval tasuks aga eraldi rõhutada filmi värskust ja ehedust, filmilikkust kõige paremas mõttes, täpseid, karakterit avavaid visuaalseid kujundeid, suurepärast ajastukujutust, millele aitab kaasa 16 mm mustvalge filmilint. Ja mõistagi Jarkko Lahti (Olli), Oona Airola (Raija) ja Eero Milonoffi (Olli produtsent Elis Ask) mängu.
Juhuslik pole seegi, et filmi lõpus, kui Olli ja Raija pärast matšijärgset banketti õnnelikuna mere ääres jalutavad, möödub neist üks vanapaar. «Kas me oleme sama õnnelikud, kui vanaks saame?» küsib Raija.
Kes viitsib lõputiitreid lugema jääda, saab teada, et möödujaiks on Olli ja Raija Mäki. Need päris. See on ilus, väga ilus. Nagu ka see film ise.
«Kõige õnnelikum päev Olli Mäki elus»
Alates 9. detsembrist Eesti kinolevis