Kantar Emori uuring näitab, et see eeldus on vale, tellitavate videoteenuste osakaal on marginaalne, vaid 1–2 protsenti telerivaatamise ajast. Ka saadete järelvaatamine moodustab kogu vaatamisajast vaid üsna napi osa – keskmiselt vaid kaheksa ja pool minutit päevas ehk 3,7 protsenti.
Emori uuringud ei kinnita kartust, et inimesed eelistavad reklaamipauside vältimiseks saateid vaadata järelvaatamiseteenustest, kus saab reklaamid edasi kerida. Vastupidi, lineaarne televisioon ja erakanalitest just Kanal 2 võidavad tarbijaid juurde. Telereklaami müüki järelvaatamine ei kahanda, sest reklaamiandjad maksvad reaalsete vaatajakontaktide eest, ja teiseks, nagu eespool nimetatud, moodustab see telerivaatamisest väga väikese osa.
Teine levinud legend on see, et noored, eriti hilises teismeeas ja varastes kahekümnendates inimesed on televisiooni jaoks «kadunud hinged». Tõesti, vanuserühma 15–19 meediatarbimises on esikohal mobiiltelefonist sotsiaalmeedia jälgimine: keskmiselt kaks tundi ja 48 minutit ööpäevas. Aga juba vanuserühmas 20–29 on telerivaatamine ajamahukuselt esimene meediatarbimise vorm ning vanuse kasvades see ainult suureneb.
«Viimase viie aasta jooksul on enamikus sihtrühmades pöördunud trendid taas kasvule. Nii näiteks kasvas 2016. aastal võrreldes 2015. aastaga telerivaatamine kõige rohkem 25–34-aastaste seas (kasv 8,6 protsenti), mis kinnitab globaalset trendi, et seoses pere loomisega pöörduvad inimesed tagasi suuremate ekraanide juurde ja nutivaimustuse buum eeskätt täiskasvanud inimeste seas on taandumas,» kommenteeris Paas.
«Suuruselt järgmine kasv oli 4–14-aastaste laste seas (+5,7) ja keskealiste, 45–54-aastaste seas (+4,6 protsenti). Vaid hilisteismeliste ja varastes kahekümnendates olijate seas langus jätkus, aga ka seal on see pidurdunud. 15–24-aastased pole ajalooliselt kunagi kuigi suured telerivaatajad olnud ja telerite ette naasmine on seotud püsiva kodu ja pere loomisega, mis on seoses demograafiliste protsessidega ka hilisemaks nihkunud. Trende jälgides võib ka selles vanuserühmas ennustada telerivaatamise aja kasvu juba käesoleval aastal, sest pööre toimus tegelikult juba 2016. aaasta viimases kvartalis.»