Minu jaoks on eeskätt tähtis, et kunstnikud, keda ma esitlen, oleksid olulised kunstnikud. Erinevus näiteks Eestiga võrreldes seisneb selles, et ka suur osa publikust, kes neid teoseid vaatab, pärineb mujalt. Sellisel vaatajal on nende kunstnike loominguga väga lähedane suhe ja sellist publikut on Bobignys palju. Ehkki muidugi ei ole mali kunstniku etendusel ainult malilased. Siin on palju erinevaid kultuure. Siin on väga palju inimesi Indiast ja ka palju idaeurooplasi.
-Millised muljed on rahvusvahelistel kunstnikel Bobignyst?
Nad teavad, kuhu nad tulevad ja mida ma selles teatris teha püüan.
-Veel mõne aasta eest olid paljud poliitikast tüdinenud, sest igasugune muutus näis mõeldamatu. Nüüd on emotsioonid tagasi ja poliitikas näib kõik ühekorraga muutumises olevat. Mida tähendab teie jaoks praegu poliitiline teater ja teatri poliitilisus?
On olemas kujutlus poliitilisest teatrist – ma ei tea, kuidas Eestis, aga Prantsusmaal on selline kujutlus laialt levinud – kui teatrist, mis peaks hukka mõistma. Selline teater eksisteerib tänapäevani, aga mind see ausalt öeldes väga ei huvita.
Mind huvitab teater, mis küll tegeleb ühiskondlike probleemidega, aga mis pigem näitab olukorra keerukust, mitte ei anna hinnanguid. Minu jaoks on oluline, et teater kui kunstivorm oleks mitmehäälne ning et vaataja tõeliselt osaleks teoste toimimises.
Keerukust lisab veelgi tõsiasi, et igal vaatajal oma vaatenurk. Küsimus pole mitte niivõrd teostes enestes, vaid selles, mis neid ümbritseb. Poliitiline teater ei sünni mitte lavastustest, mis kannavad poliitilist sisu, vaid teostest, mis loovad poliitilise olukorra koostoimes publikuga.
Mina ei ole muidugi kunstnik, ma olen teatrijuht. Mind huvitab lisaks kunstniku positsioonile ka see, kuidas luua ruumi, kus iga vaatenurk saaks ärakuulatud. Võib-olla on just see miski, mida demokraatia ei ole suutnud.