Neljapäeval, 26. jaanuaril Tallinna Filharmoonia Mustpeade Majas toimuval kontserdil «Kõikvõimas» eksperimenteeritakse nii kava kui ka esitusvormidega ning Tallinna Kammerorkester näitab oma mitmekülgsust ja võimekust. Üles astutakse nii väikestes koosseisudes kui ka suure orkestrina. Dirigent ja solist on Tallinna Filharmoonia kunstiline juht Risto Joost.
Tallinna Kammerorkester karjub, vilistab ja sosistab
Sarja teisel kontserdil kõlab kaks just Tallinna Kammerorkestrile kirjutatud esiettekannet. Helilooja Kristjan Kõrveri teoses «Schizzo concertato» on kõik orkestri 19 mängijat solistid ja ükski partii ei kattu teisega. John Dowlandi tuntuimale ja mõjukaimale laulule «Flow my teras» on Tõnu Kõrvits kirjutanud uue seade kontratenorile ja keelpillidele.
Ameerika avangardhelilooja George Crumbi «Black Angels» võimendatud keelpillikvartetile paneb muusikud kontserdil ka karjuma, vilistama ja sosistama ning kasutama pilli harjumatul viisil. Kontserdi kavas on veel kahe kõige enam muusika aluseid kõigutanud helilooja John Cage'i ja tema õpetaja Arnold Schönbergi looming. Schönbergi helipoeem «Verklärte Nacht» on külluslik ja keerukas, täis peenekoelisi nüansse ja heliefekte samas kui Cage'i tuntuim teos «4’33“» paneb küsima, mis üldse on muusika.
Tallinna Kammerorkestri asutas 1993. aastal dirigent Tõnu Kaljuste. Kahe aastakümne jooksul on sellest kujunenud üks Eesti esindusorkestreid, kes on oodatud esineja paljudel kontserdilavadel Euroopas ja mujal maailmas. Orkester on äratanud tähelepanu kunstiliselt terviklike kavade, stiilitundliku musitseerimise ja kõrgetasemelise interpretatsioonikunstiga. Mitmekülgses repertuaaris on esindatud nii baroki-, klassitsismi- kui ka romantismiajastu muusika, oluliseks osaks on 20. ja 21. sajandi heliloojate looming, sealhulgas vähemtuntud teosed ja uudisteoste esiettekanded. Orkestri tuumiku moodustavad hinnatud keelpillimängijad, kes astuvad regulaarselt üles ka solistide ja kammermuusikutena. Orkestri peadirigent on Risto Joost.