Fännid ei avasta sealt hetkel veel värskemaid asju, mida sai nautida kontserdi esimeses pooles, aga palju kulda siiski. Näiteks hingepaitavate meloodiakäikudega «Rignana», mis kõlas soolona veel palju puudutavamalt orkestriseadest või sillerdusi ja üllatusi tulvil, intensiivne ja läbinägelik «Silmast silma» on täiesti olemas. Pane harva Eestis esinev tipp-pianist kas või taskusse ja kuula, kus tahad.
Kristjan Randalu originaalses helikeeles on palju sillerdavaid, sädelevaid, voolavaid kujundeid. Kõrva jaoks loovad need ühes mitme ootamatu meloodialiiniga nauditavalt peene kõlamustri. Ja kuulaja ei mõtle, millist osavust, täpsust, tähelepanelikkust, tundlikkust ja peaaegu üle inimvõimete treenitud lihasmälu selliste kujundite esitamine nõuab. Sa ei taju tehnilist väljakutset, kui artist on sellest ise mäekõrguselt üle. See ongi kõige mõnusam – saad nautida muusikat ennast.
Loomingu ümbertõlkimine teise keelde on alati üsna keeruline, sest paljugi kipub tõlkes kaduma minema. Muusika edasi andmine maalikunstis või sõnades – raske, aga mitte võimatu. Kontserti kuulates tekkis minu ümber ruumiline muusikamaastik, kus olid lisaks helidele ka värvid ja kujundid. Mitmel korral kangastusid paralleelid veega – voolav, värelev, orgaaniline helirida, milles on korraga tohutu doos õrnust ja jõudu.
Rännakud tundmatutel muusikamaastikel
Džässklaveri maailmas leidub palju n-ö liftimuusikat, mis on kerge ja meeldiv, kuid kuulama ei vangista. Kristjan Randalu loob minu arvates üksnes heliteoseid, mis vajavad keskendumist ja kohaolekut. See pole ruum või foon, see on väga otsene ja isiklik suhe muusikaga, mis pühib peast mõtete virvarri. Loomulikult pole see niisugune lihtne kuulamine, mida saaks laisalt, hoolimatult ja möödaminnes teha.