Tugevat naistegelast pakub ka Sebastián Lelio «Fantastiline naine» («Una mujer fantástica»). Tšiili filmi naispeategelane Marina (Daniela Vega) on transseksuaal, passi järgi kannab ta mehenime. Tal on suhted soliidse härrasmehe Orlandoga, kes aga ootamatult sureb. Marina elu on sellega pea peale pööratud, ta pole Orlando sugulaste jaoks eikeegi, tegelikult hullemgi. Ometi leiab Marina eneses meelekindlust mitte murduda, olla vaata et fantastilinegi, nagu meile filmi pealkirjas lubatakse.
Tšiili režissöör Sebastián Lelio on filmi teinud kindlakäeliselt (2013 võitis tema «Gloria» siin parima naisosa Hõbekaru), ilmselt suudab «Fantastiline naine» pakkuda konkurentsi tänavustelegi Karu-pretendentidele. Kummatigi eelistan neist kahest filmist siiski «Félicitét».
Alain Gomis on küll Pariisis sündinud, aga Aafrika juurtega. «Félicité» paistab silma omanäolise poeetikaga, mis eristub meile tuttavlikust. Kuipaljukest me tegelikult Aafrika filme näinud olemegi? Lelio kindlakäelisus on tema tugevus, aga samas muutub ka miinuseks.
Teine «Félicitéga» sarnase punktisummaga film, ungarlanna Ildikó Enyedi «Kehalt ja hingelt» («Teströl és lélekröl») on mul veel vaatamata. Poolatari Agnieszka Hollandi «Jälg» («Pokot»), žanrikokteil küll ökotrillerist, küll komöödiast ja veel millestki muust, osutus siinsete ridade autori jaoks paraku liiaga lahjaks.
Austria kabareeartisti Josef Haderi «Metsik hiir» (Wilde Maus), mis on saanud pealkirja Viini lõbustuspargi Ameerika mägede atraktsioonilt ning räägib muusikakriitiku probleemidest-hirmudest, mis kaasnevad töökoha kaotusega, ei suutnud samuti kuigivõrd köita ega naljakas olla – ega seeläbi tõsinegi.