Kui Postimees minult kommentaari küsis, pidin esimese uuest stuudiost eetrisse läinud saate esmaspäeval arvutiekraanilt järele vaatama. Mina ei ole järelikult sihtgrupp 50+, kes telesaadet õhtupalvuse asemel tarbib. Kuid kuna mul ei ole viiekümnest enam väga palju puudu, võiks saade olla natuke ka mulle.
Samuti võiks eeldada, et lõviosa vaatajatest dikteerib konservatiivse lähenemise. Kuid millest kõneleb minuga avara tehnoloogiakasutusega värviliselt vilkuv stuudiokujundus? Arvasin andunud nuputelefoni kasutajana, et uudisteankru nühitav ekraan on midagi ultramoodsat, mis konservatiivse kasutajaskonnaga ei haaku. Paistab aga, et eksin ning sellised ekraanid on kasutusel igal pool. Olevat isegi vanal Inglismaal, BBC-s, ainult veidi väiksemad.
Mind paneb mõtlema asjaolu, miks peab teleuudiste stuudio olema niivõrd anonüümne. Uuest «Aktuaalse kaamera» stuudiost võiks vabalt eetrisse minna nii Egiptuse kui ka Leedu riiklik uudistesaade. Eelmist kujundust peeti väsinuks, heideti ette, et seal oli liiga palju vineeri. Olen nõus, et ruum hakkas omandama vintage-väärtust, kuid ma ei nõustu väitega, et vaid ekraanilt muudetav meeleolu on teleruumi loomiseks ainus võimalus. Ideaalis võiks kombineerida vineeri, marmorit, siidi ning ekraani ja muid materjale. Mingil määral on seda ka tehtud, kuid ma ei mõista valikute kriteeriume.
Kui kolleegidega kunstiakadeemia projektitunnis tudengi disainiettepanekut kritiseerime, siis üritame teadlikult vältida kategooriaid «ilus» või «kole». See ei ole lihtne, sest tähendab, et hindajatena peame esteetiliselt ilusast või koledast pealispinnast sügavamale sukelduma ja mõistma, kuidas on välja pakutud lahendus seotud teda ümbritseva kultuurilise, poliitilise ja mõnikord ka religioosse kontekstiga. Meid huvitab, kas lahendus on mõtestatud.