Seni oli üksnes spekuleeritud, kui palju mõjutab Oscari võit ühe või teise filmi külastatavust. Nüüd on olemas hea võrdlusvõimalus: Barry Jenkinsi draama «Kuuvalgus» kasvatas pärast parima filmi tiitlit oma Eesti vaatajaskonda 48,4 protsenti.
Oscari võitnud film kasvatas vaatajate hulka hoobilt poole võrra
Enne Oscarite jagamist oli see kolme nädalaga kogunud 4199 vaatajat ja enamikult ekraanidelt juba kadunud. Pärast võitjate selgumist naasis film aga kinopidajate initsiatiivil repertuaari ja kogus nädalaga 2033 vaatajat. Tänu Oscarile näidati seda sellisteski kohtades nagu Rakvere, Kuressaare või Paide.
«Eks numbrid räägi iseenda eest. Parima filmi Oscar on kõva valuuta nii Ameerikas, Eestis kui ka ilmselt igal pool vahepeal,» ütles «Kuuvalgust» levitava firma Estonian Theatrical Distribution esindaja Timo Diener.
Veel muljetavaldavam on tulemus nädalavahetuste kaupa. Kui esimesel nädalavahetusel tõi «Kuuvalgus» kaheksasse kinno 1219 vaatajat, teisel 853, kolmandal 356 ja neljandal 190 (neli kino), siis viiendal ehk Oscarite-järgsel nädalavahetusel aga kümnesse kinno juba 1183 ehk sama palju nagu esimesel.
See tähendab, et filmi vaadatavus kerkis ühe nädalavahetusega koguni 622 protsendi võrra.
Kokku oli «Kuuvalgust» esmaspäevase seisuga vaadanud 6232 inimest, mis on korralik tulemus ja õigustab selle keskmisele eestlasele kauges kultuuriruumis kulgeva filmi levitamisega võetud riske.
Põhja-Ameerikas kogus «Kuuvalgus» Oscarite jagamisele järgnenud nädalavahetusel kassatulu 2,5 miljonit dollarit, mis sellele eelnenud nädalavahetusega võrreldes on 259 protsenti suurem. Ühtlasi ületab see ka avanädalavahetuse tulemuse.
Film jutustab Miami äärelinnast pärit vaese mustanahalise geipoisi kasvamisest ja oma seksuaalsuse avastamisest. Lisaks parima filmi Oscarile võitis see ka parima kirjandusteosel põhineva stsenaariumi ja parima meeskõrvalosatäitmise (Mahershala Ali) Oscari.