Jah, ma olen neist paljusid tõesti üle kirjutanud, vaadanud värske pilguga üle, parandanud, täiendanud, kohendanud, teinud natuke teistsuguseks. Minu jaoks ei ole üks inimese kirjutatud tekst nii püha, et seda ei tohi enam puutuda. Mul on komme minna oma tekstide kallale üha uuesti ja uuesti. Ma tean, et on kirjutajaid, kes pelgavad, et teksti üle kirjutades kaob sealt mingi algne värskus ära ning tekst muutub seeläbi hoopis kehvemaks. Mina seda eriti ei karda.
Teie kogu pealkiri on «Laulud või nii». On need kõik laulud?
Paljud neist ongi kirjutatud laulutekstiks siis, kui muusikat veel ei olnud. Seal on ka lausa tellimustöid.
Tuntuimad nende hulgast on ilmselt «Veerev kivi» (Ruja), «Kaob kõik» (GGG) ja «Aed» (Ultima Thule). Kas need kolm on kirjutatud teadlikult laulutekstideks?
Jah, kaks esimest on tellitud tekstid, kuid «Aed» sai kirjutatud niisama. Muusikud on lihtsalt tulnud ja soovinud, et ma ise midagi välja pakuks. Ja seega olen neid tekste kirjutades ühtlasi juba mõelnud sellele, et sellest võib saada laul.
Teie kogu üldpilt on nii heas kui ka halvas mõttes eklektiline – siin on segamini nii vemmalvärsilisi ka kui kõrgstiilis tekste. Kumb neist kahest mõttelisest poolusest on teile endale meelepärasem ja loomuomasem?
Kui ma 1990. aastate algupoolel astusin üsna teadlikult välja humoristikast, siis kogesin, et see humoristlik lähenemine on mul väga kõvasti küljes kinni. Sain aru, et mul on raske kirjutada luuletust, mis ei ole mingil moel puänteeritud või milles puudub vimka. See lähenemine pole mõistagi millegi poolest halb ja sellel on täiesti oma koht olemas, kuid ma olen püüdnud sellest täiesti teadlikult vabaneda ja välja kasvada. Sest minu hing ja olemus pole üksnes naljamehe oma. Selle äratundmine, tajumine ja avamine on olnud minu jaoks meeldiv ning oluline.