Peaaegu iga kirjanduslik (anti)düstoopia võiks olla tänuväärt pinnas erinevatele teatritõlgendustele. Literatuursel teel loodud paralleelmaailm on oma olemuselt lõpetatud teoreetiline konstruktsioon, reaalsuse paigast nihutatud panoraamne peegelpilt. Teatrimaagia kätkeb endas võimalusi katta see kuiv karkass müstilise võrguga, äratada ellu (ja samas suurejooneliselt hävitada!) kirjaniku koletuimad foobiad, lisada komplitseeritud, kuid surnud skeemidele tegu ja nägu, elu ja mahla.
Tellijale
Ei mingit häda mõistuse pärast (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Läti teatri tähtnimi Alvis Hermanis on Riia Uues Teatris (RUT) toonud välja viimase aja maailmakirjanduses ühe poleemilisemalt vastu võetud düstoopia, Michel Houellebecqi viimase romaani «Alistumine» lavatõlgenduse, nägemuspildi (või siiski hoiatusromaani?) 2022. aasta Pariisist, kus blaseerunud intellektuaali silmade kaudu jälgitakse islamistlikule riigikorrale üle minna otsustanud (või siiski ise sellele allunud?) Prantsusmaal toimuvate väärtushinnangute korreleerumist.