Kõik tegelased reedavad oma tegutsemises varjatud motiive ja saladusi (nt põletatud kiri, pildialbum, parukas), kuid pinge lahtus alati enne oma oodatud lahendust, kuna selle kandjad olid oma kunstlikkuses ebahuvitavad ja -usutavad.
Keller heidab inimsoole näppu näidates ja vibutades ette vähemalt kolme surmapattu: eetilist immoralismi (tung tappa), esteetilist immoralismi (ühe tegelase huvi pildistada surnud inimesi) ning seksuaalset immoralismi (sugueluline liiderlikkus). Ta püüab justkui näidata, et inimeste teod on samuti stiihilised, ilma ratsionaalse motiivita nagu emakesel loodusel ja suurel saatusel.
Kuid väline looduslik stiihia ning inimlik sisemine stiihia ei riimu ega vastandu lavastuses viljakal moel. Keller kasutab klassikastaatuses lühijutu ja filmi sümboolset kapitali, suutmata seda oma lavastuses loovalt ja vääriliselt edasi arendada.
Moraalivabast õudusloost on NUKU teatris saanud kristlikke väärtusi jutlustav mõistujutt, mille finaali lavaline lahendus vihjas taevaliku karistuse kõrval ühtlasi ka lunastusvõimalusele. See täiskasvanulik kunstitõde, mida lootsin «Lindude» lavastuses avalduvat läbi horror-žanri võimaluste, osutuks taas kord selleks intellektuaalseks klišeeks, mille levitamise eest hoolitsevad meie ühiskonnas juba niigi kaks võimsat ajaloolist institutsiooni: kool ja kirik.
Autor ja lavastaja Vahur Keller
Esietendus NUKU teatris 5. märtsil