«Välja arvatud üks hetk, see oli eelmise aasta maikuus hooaja viimasel etendusel, kui etendus lõppes ja istusime paadis. Vaatasime üksteisele silma ja esimest korda ma nägin ta silmades mingisugust rahutust, ebakindlust. Silmad olid veidikene kurvalt veekalkvel,» rääkis ta.
«Ma aimasin, et ta on millegipärast mures, mida ta üldjuhul kunagi välja ju ei näidanud. See oligi see mõttekäik, mis tal võis peast läbi käia – et see on nüüd hooaja viimane etendus, siis tuleb suvi, siis sügis ja peaksid tulema uued etendused – aga neid ei tulnud. Ehk see oligi rahutuse põhjus temas,» rääkis Nüganen.
«Niisugune tunne, et võiks iga hetk uuesti kokku saada – just nimelt tänu tema tavalisele kergele olekule, kergele lahkumisele ja alati kergele tulekule. Jääb niisugune mulje, et võid temaga veel iga hetk sama kergelt kohtuda,» ütles Nüganen.
«See on ju niikuinii selge, et see inimene oli suurem, kui ta välja näitas. Tegemist oli suure inimesega, suure näitlejaga.»
Ene Järvis: Lembit oli lihtsalt nii ürgselt andekas ja väga hea inimene
«Lembit oli lihtsalt nii ürgselt andekas ja väga hea inimene. Seda, et ollakse inimene, pean elus isegi tähtsamaks kui seda, et keegi tegi elus palju ära. Ta oli tõesti hea inimene,» lausus Ulfsaki lavakooliaegne kursusekaaslane ja näitleja Ene Järvis.
Järvis nentis, et esmalt meenuvad temaga kooliaegsed noorusajad ning eriti eredalt meenub üks vimka, mille Ulfsak viskas.
«Ma kartsin kohutavalt konni – siiamaani kardan. Ükskord olime kuskil looduses kursusega ja Lembit ütles, et Ene, tule siia, ma näitan sulle midagi. Käsi oli tal niimoodi rusikas ja seal peos oli midagi. Ja siis tegi peo lahti ja sealt hüppas konnake täpselt minu poole,» jutustas Järvis. «Kõrval oli väga järsk mäekülg ja ma panin sealt otse alla. Pärast arutasime, et siin oleks võinud küll kaela murda,» lisas ta naerdes.