Draama mitte päris sinu peas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Punapäine naise (Liina Tennosaar)Gurmeeteatri gastronoomilises ilus
Punapäine naise (Liina Tennosaar)Gurmeeteatri gastronoomilises ilus Foto: Laura Arum-Lääts

Ma ei suuda Gurmeeteatri «Patuste õhtusöögist» rääkides mööda minna hiljutisest etendusest, millel on kõigest kahe kirjatähe võrra erinev pealkiri, analoogne baaskontseptsioon, aga millest eriti paljud ei ole midagi kuulnud.

Ka ei ole selle lavastaja kuigi tuntud, ehkki mõni osalev näitleja seda kahtlemata on. Nimelt koreograaf Veronika Vallimäe Kanuti Gildi saalis ning Kopli restoranis etendunud «Patusest õhtusöögist», mille puhul on piirid õhtusöögilaua taga toimuva ning külaliste peas aset leidva draama vahel tõesti subtiilsed. Ning mille jaoks tehtav ettevalmistöö ka iga üksiku publiku liikme kohta taustainfot kogudes on muljetavaldav.

Gurmeeteatri «Patuste õhtusööki» reklaamitakse kui interaktiivset põnevuskomöödiat, kus publikul on võimalik etenduse käiku mõjutada. Siiski võib publik olla rahulik: piirid vaatajate ning näitlejate vahel on kindlalt paigas ja kedagi osalema ei sunnita. Õhtusöögi käigud vahelduvad «numbritega» laval. Koos piletid ostnud inimesed paigutatakse samasse lauda – erinevalt Veronika Vallimäe õhtusöögist ei ole seltskondade komplekteerimine etenduse osa. Kuigi ka selles struktuuris on omamoodi augukohti ning ma pole kindel, mis juhtub, kui «Patuste õhtusöögi» külaliseks satub mõni vastavas tujus, oma ameti poolest esinema harjunud inimene.

Tagasi üles