Lavastaja Hendrik Toompere on nii loomingulise pagasi poolest kui ka ealises mastaabis turvaliselt sealmaal, et sügavalt või poolsügavalt isikliku elu kunstivormi valamine ei mõju pelgalt sisutühja egotripina, mida postdramaatilise teatri sildi all laialdaselt kultiveeritakse, vaid tema «Onu Aaret» (2016) ja nüüdset «Üle piiri» võib võtta kui teatrilooliste säilikutena.
Tellijale
Aruanne Toompere reisipalavikust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Säilik» teatrietenduse kohta kõlab muidugi eriti paradoksaalselt, kuid nimetatud teatritöödes on elulooraamatulikku hõngu. Aga ainult hõngu, sest kui oma elu või mõtteid kirjas jäädvustades on eesmärk maagia ja väljamõeldistega võimalikult suurt distantsi hoida, kirjutada sellest, mis oli, siis teatrilaval on Toompere maagiline realism omal kohal või lausa abiks.