Arvo Pärt on Kremeri sünnipäeva puhul öelnud: «Kui ei oleks olnud sind, kallis Gidon, ei oleks ka «Tabula rasat». Kui ei oleks olnud «Tabulat», ei oleks ka mind.»
Legendaarse viiuldaja David Oistrahhi õpilase ja helilooja koostöö märgiliseks sündmuseks on kindlasti 30. septembril 1977 toonase TPI aulas toimunud kontsert, mille peategelasteks olid tõusuteel interpreedid Kremer, Tatjana Grindenko ja Estonia teatri kammerorkester Eri Klasi juhatusel ning kus tuli esiettekandele «Tabula rasa». Teos, mis on ka Kremerile, Grindenkole ja Klasile pühendatud.
Kremer on iseloomustanud seda kui vaikuse deklaratsiooni, olulistele asjadele keskendumise manifesti ning tunnistanud, et see teos muutis tema elu. Ka plaadifirma ECM juht Manfred Eicher on meenutanud oma esimest «Tabula rasa» kuulmist autoraadiost, teadmata selle loo autorit ja pealkirja. Sellest vapustusest sündis 1984. aastal ECMi uus sari «ECM New Series», mille esimeseks plaadiks saigi «Tabula rasa» – läbimurdeplaat ka Arvo Pärdile.
Kontserdile eelnes loomulikult prooviperiood ja seda on asjaosalised meenutanud kui äärmiselt närvilist aega – kaaluti ka teose esmaettekandest loobumist. Tšellist, EMTA professor ja toonane Eesti Raadio toimetaja Toomas Velmet, kes ise proovisaalis viibis, lootes ajaloolist hetke ka raadioarhiivi jaoks salvestada (nüüdseks on salvestis ERRi arhiivis digitaliseeritud kujul olemas – K. E.), meenutas, et proovis ei saanud mitte keegi peale Arvo Pärdi aru, mis toimub.
«Proovides oli meeletult närviline õhkkond. Ei Eri Klas ega orkestrandid saanud midagi aru, kogu teose olemuse viimine orkestrisse oli väga keeruline ka solistidele. Arutati isegi, et teos kavast maha võtta. Kõik olid harjunud, et Pärt on matemaatilise mõtlemisega dramaturgiameister, aga nüüd seisab muusika paigal. Mitte midagi ei juhtu. See oli suur risk, mis võeti.»