Erinevad muusika kuulamisega seotud tegevused on rohkem noorte pärusmaa. «Siin mainitakse peamise kanalina Spotifyd ja selgus, et 31% kasutab selle tasulist versiooni. Põhjenduseks tuuakse reklaamivabadus, offline-kuulamise võimalus ning väga hea helikvaliteet. Tulevik ei ole seega tume, oluline on inimestele selgeks teha, mis kasu nad maksmise eest saavad,» ütles Jõgi.
Võimalust seitsme euro eest kuus tasuliste voogedastusteenuste kaudu arvutis või telefonis peaaegu kõiki maailma muusikasalvestusi kuulata pidas kalliks 27% uuringus osalejatest, 56% ei pidanud sellist teenust aga vajalikuks, kuna ei pea end nii suureks muusikakuulamise huviliseks.
Sillamaa hinnangul on käesolev uuring justkui maamärgiks Eesti muusikasektori tundmaõppimisel ja selle lahtimõtestamisel.
«See, kuidas inimesed muusikat kuulavad, milliste vahenditega ning kuidas selle eest maksta eelistavad, on oluline näitaja ka artistidele ning muusikatootjatele. Tänu sellele saame infot, kus on publik ning kuidas nendeni jõuda,» kommenteeris Sillamaa. Tema sõnul saab tänu selliste uuringute tulemustele hakata edaspidi kaardistama, kuidas Eesti muusikaturg areneb ning kuidas eestlane muusikat kuulab.
Uuringu põhjal võib Jõgi sõnul järeldada, et eesti inimese igapäevaelus on muusikal üsna suur osa. «87% elanikest kuulab iga päev muusikat, valdavalt küll muu tegevuse taustaks, aga fakt on see et muusika mängib. Uuringust tuleb välja, et me oleme tõepoolest laulu- ja muusikarahvas. Vaadates viimasel ajal meie muusikamaastikul toimuvat, siis tundub, et kõik hea on tõusujoones. Me kuulame muusikat järjest aktiivsemalt ning oleme valmis hea ning kvaliteetse muusika eest ka maksma.»
Eesti elanike muusikakuulamise uuring
Tellis Universal Music Group OY
Uuringus osales 905 inimest
Sihtgrupi moodustasid 15-60-aastased Eesti elanikud.
Tegemist on esindusliku uuringuga, mille tulemused on laiendatavad vastavaealisele elanikkonnale.