Vaadates telesaadet «Maahommik», kohtame seal portreteeritavatena ka pigem erilisi inimesi – neid, kes tegelevad ökobisnesiga või elavad talus, kuhu Eesti Energia elektriliinid ei ulatu, ja oma käega elektri valmis peavad tegema. Maaelu asuks nagu orbiidilt väljas, seda on mõtet kasutada ja kujutada vaid kui PRIA või Euroopa Liidu struktuurifondide rahaga üleval hoitud teatavat simulaakrumit või elu imitatsiooni.
90ndate alguses külastas maaelanikke ja uuris elu maal Andrus Kivirähki loodud professor Kott, kes imestas seatapu üle (millest tüli tõusis, miks inimene noaga seale kallale läks?) ja kelle meeskonnast ühel liikmel jalad alt ära mädanesid, nii et teda tuli kanda ämbris. Ekspeditsioon kujunes korralikuks reisiks pimeduse südamesse.
Samuti võib viimase aja ühe tähtsaima maaelu representatsioonina meediaruumis esile tuua populaarse reality-saate «Prooviabielu» staari Kalvi-Kalle mahajäetud ja roostest puretud traktoripargi kui mälestuse nõukogude aja industraalajastu masinaerotismist. Maaelu korralikumat sorti telepotentsiaal näikse tänapäeval pigem avalduvat samasuguses naeruväärses anakronismis, sellises sensatsioonihimulisemas «ennäe metsalist, millega tema tegeleb!».
Kõike seda ning palju muud võime kohata ja selle üle ka mõtiskleda, kui vastav eelhäälestus ja ka võimekus juhtub olema, Mari Kartau kureeritud tänavusel kevadnäitusel, mille pealkirjaks isegi mõnevõrra teaduslikku fantastikasse kalduv «Elust maal». Näituse koostööpartner on die-hard-kvaliteetleht Maaleht, ja nagu pressiteade kajastab, «pealinna kunstielule alternatiive otsinud Mari Kartau on ärgitanud end Tallinnas näitama ka Pärnu, Uue-Antsla, Kõima, Mooste, Lauka, Viiratsi, Põlva, Võru, Lehola, Lihula, Türi, Läsna, Kõnnu ja Tartu tegijaid». On ka klassikuid, nagu Tiit Pääsuke, Enn Põldroos, Jaan Elken, Mare Mikof, Peeter Laurits, Evi Tihemets jne. Pole ühtegi Temnikova ja Kasela galerii glamuurset staarkunstnikku.