-Mis on olnud teie lemmikrollid läbi aegade – keha ja olemuse järgi?
Romeo kindlasti. Olen olnud alati ideaalmõtlemisega romantik – pea pilvedes. Eriti nooremana. Minu jaoks eksisteerib ka üks Julia, temale ma mõtlen ning teen kõik tema nimel.
Kenneth MacMillani lavastatud «Romeo ja Juliat» tantsisin Inglismaal väga palju – mul oli kuus, seitse Juliat.
Mulle meeldib väga ka George Balanchine’i balletilooming – tema lihtsus, muusika tantsimine, nt eriti Igor Straviski viiulikontsert või «Teemandid». Kui koreograafias on emotsioon sees, siis see haarab. Kui on vajadus, soov midagi väljendada – siis naudin tantsimist ja vaatamist. Kui on lihtsalt liigutuse tegemine, siis see jätab külmaks.
-Millised on läbi aegade olnud suurimad väljakutsed: tantsutehniliselt, koreograafiliselt, kus olete pidanud ennast tõeliselt ületama?
Kõige põnevam oli töötada Wayne McGregoriga. Kuidas ta küll inimkeha käänab ja liigutab! 2013 lavastas ta Ameerikas «Borderlandsi» ja siis Eden/Eden.
Meil klappis koostöö väga hästi. Ta on väga filosoofilise mõtteviisiga. Näiteks, et kehal pole lõppu ega algust, vaid see on vaid vorm, mis liigub. Sain tema stiilile pihta, kord oled hunnikus maas, siis hüppad kohalt sirgelt üles ehk liikumine on ühest äärmuslikust seisundist teise. Pärast tantsimist polnud mu füüsises ainsatki kohta, mis polnud valus, aga tunne oli mõnus. Sest andsin iseendast kõik.
-Lavastasite ise Estonias 2011. aastal moodsa balleti «Aeg». Kas McGregori looming on olnud teie inspiratsiooniallikas?