Raid arvab, et pärast lahingut tehti rahu ja tõenäoliselt sõlmiti leping eestlaste ja taanlaste vahel, kusjuures see ei olnud mitte alistumisleping, vaid leping võrdsete partnerite vahel, mis nägi ette ka maa ristimist. Taanlased nägid, et nad oleks Lindanise lahingus napilt alla jäänud, seega tuleb vastasesse suhtuda kui võrdsesse.
Taanlaste probleem seisnes selles, et sellise mastaabiga ristimiseks polnud neil ülevaadet maast ega kohalike inimeste toetust. Viimane saavutatigi mainitud lepingu abil, millega tagati, et vanem ja tema alamad võtavad ristiusu vastu ja aitavad taanlasi. Abi hulka käis see, et külarahvas aeti ristijate tulekul kokku ja tagati nende koostöö. Aga maastik oli ju tundmatu.
Johanseni järgi saatsid taanlased teele Rävalas seitse, Harjus ja Virus kummaski neli ristijate rühma. Pole teada, kui palju oli mehi igas rühmas, aga ilmselt enam kui paar-kolm, sest tee peal rühmad jagunesid, et efektiivsemalt maad katta. Johansen arvab, et igas rühmas pidi olema preester, tõlk, preestri abiline ristimisel, teejuht ja ehk ka relvastatud julgestajad, kokku ehk seitse-kaheksa inimest.
Keskajal ei osatud kaarte joonistada. Vanas Roomas osati kaardile kanda seda, mida inimese silm näeb. Teiselt poolt tunti siiski kogu maailma kaarte, sest kreeklased olid maakera ümbermõõdu välja arvutanud ja oskasid laiuskraade määrata. Aga vahepealses mõõtkavas kaartide, näiteks Liivi- või Taanimaa kujutamiseks oleks vaja olnud selliseid astronoomilisi ja matemaatilisi teadmisi, mida ei olnud enne 16. ja 17. sajandit.