Aga võib-olla ongi asi selles, et 2012. aastale, mil linnateater laienes ja teatriga liitusid EMTA lavakooli lõpetanud XXV kursuse vilistlased, eelnes suur krahh. Äsja oli «rahvas hääletanud», et Tallinna Linnateatri suure saali asemel rahastataks Kultuurikatla valmimist. Teater ja Elmo Nüganen oli otsusest vägagi löödud, sest aastaid kestnud unistus purunes lõplikult. Kõik tehtud plaanid lendasid vastu taevast, motivatsioon murenes.
Nüganen oli võtnud lavakooli kursuse teadmisega, et saab oma õpilastele linnateatris tööd pakkuda. Suurt saali ei tulnud, Nüganen kauples linnalt-riigilt raha ning sai siiski truppi laiendada. Nüganen oli pidanud sõna.
Praegu võib öelda, et trupi laiendamine tekitaski teatris sisepingeid, mis nüüd tipnesidki Kalmeti intervjuuga.
Need viis aastat, mil Kalmet ja tema kursusekaaslased on linnateatris töötanud, pole Nüganen nn noortega teinud ühtegi suurt lavastust, välja arvatud «Tõe ja õiguse» taastamine, kuid sealgi on kandvad osad linnateatri «vanadel». Ka külalislavastajad vaatavad pigem vanemate näitlejate poole.
Arvatavasti tunneb Kalmet, et nad on küll teatrisse kutsutud, kuid samas pole teda seni näitlejana vaja olnud muuks kui poisikeste mängimiseks. Aga ambitsiooni tal on, samuti julgust välja öelda. Ka teatris. Tõsi, aasta alguse suurel koosolekul, kus teatrijuhid aru andsid ja näitlejad said küsimusi esitada, Kalmet ei osalenud.
Kui Kalmet avalikult kolleegide kohta tuliseid sõnu ütles, siis ei istunud mu vastas vihane ja kibestunud inimene, pigem tuliste silmadega idealist. Ta teadis, mida teeb ja ütleb, ent vist ei kujutanud temagi ette, et pudelist lahti lastud džinn on nii suur.
Räägitakse, et Shakespeareʼi «Macbeth» on neetud näidend ja toob trupile-teatrile õnnetust. Võimuahnet kuningat mängiv Kalmet lootis, et kuna näidendi tegevus on viidud talisuplejate ühingusse, siis pääseb ta puhtalt. «Aga see needus tuli hoopis välja täiesti ootamatult,» kommenteeris Kalmeti intervjuuga kaasnevat üks linnateatri inimene.