Luana Georgi Giselle’is on rohkem kelmikust: kui Shakuta Giselle on I vaatuses tõepoolest häbelik, siis Georgi Giselle’i puhul on tegemist pigem väikese koketeerimisega. Ja armastatu petlikkus viib tal tõesti hetkeks mõistuse peast: tema hullumisstseenis on meeleheitlikku kirge, mis kannab teda ka II vaatuses, kus ta toob ilmekalt välja Giselle’i needuse: vilina on ta sunnitud alluma valitsejanna tahtele ning peab Albrechti surnuks tantsitama, kuigi ta tahab meest päästa.
Meeldejääva Albrechti loob Sergei Upkin, kelle esituses on I vaatuses tüüpiline aadlik, kes on harjunud oma tujudele järele andma. Ta on märganud kena taluneidu ning kurameerib temaga nii, nagu teeks ta seda mõne oma teenijatüdrukuga: talle on see kerge ja meeldiv mäng, mis võtab ootamatult tõsise pöörde. Ja alles siis, kui ta on Giselle’i kaotanud, taipab ta, et ühe jaoks kerge seiklus võib teisele inimesele olla elu määravaim kogemus; et elu ei olegi alati lihtsalt mäng, vaid pealtnäha tühistel seikadel võib olla kellelegi ränk tagajärg. Kogemus Giselle’i haual ja pääsemine vilide käest on tema elu pöördepunkt ning võib arvata, et Albrechtist saab oma alamatesse lugupidavalt suhtuv valitseja.
Sergei Klimuki Albrecht on raskemini loetav, sest praegu on tantsija veel kinni liikumisteksti valdamises ning sisulised üksikasjad jäävad tantsutehniliste soorituste taha varju. Kuid Klimuk on näidanud end süvenemisvõimelise tantsijana, mistõttu võib uskuda, et tema rollikäsitlus küpseb ja selgineb järgmiste etenduste käigus. Anatoli Arhangelski toob hästi esile metsniku süngevõitu loomuse, mis teeb tema kiindumuse ja isiku Giselle’ile vastuvõtmatuks; Bruno Micchiardi Hilarion on Giselle’ile Albrechti kõrval ehk liialt tavaline.
Lavastus rõhub mängulisusele, mida pikib vastavalt olukorrale elegantne, rustikaalselt mahlane või meeleliselt lennukas tants, millega Estonia trupp tuleb enesestmõistetava kergusega toime. Uus «Giselle» julgustab uskuma, et balletis väljenduv armastus tantsu vastu on midagi enamat kui lihvitud liigutuste hukatuslik rutiin.
Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges’i, Théophile Gautier’ ja Jean Coralli libreto Heinrich Heine ainetel
Koreograaf-lavastaja: Mary Skeaping (Inglismaa)
Originaalkoreograafia Jean Coralli ja Jules Perrot Marius Petipa redaktsioonis
Lavale seadnud: Marilyn Vella-Gatt (Inglismaa)
Dirigendid: Vello Pähn, Lauri Sirp, Kaspar Mänd
Originaalkujundus: David Walker (Inglismaa)
Kujunduse teostaja: Alex Lowde (Inglismaa)
Esietendus Rahvusooperis Estonia 7. aprillil