Näituse pealkiri on laenatud Ridley Scotti 1982. aastal linastunud kultusulmefilmist «Blade Runner» ja lause «kui sa vaid näeksid, mida ma su silmadega olen näinud» ütleb humanoidrobot Roy Batty oma silmade autorile. «Inimeste poolt masinatele antud silmadega näeme kõrgemale, kaugemale ja sügavamale, peale mikronägemise on meil nüüd võimalik näha maailma hoopis teisiti, näiteks näeme vee all toimuvat, oma planeeti kosmosest,» selgitab Eestist pärit, kuid praegu peamiselt Berliinis elav kunstnik Katja Novitskova.
Eesti tänavune väljapanek mõtestabki nüüdisaja digikultuuri, vaadates sellele tagasi ulmelisest tulevikunägemusest, mil maailma niisugusena, nagu seda tunneme, ei ole enam olemas. Katja Novitskova soovib oma näitusega küsida, milline on uus kõrgtehnoloogiline reaalsus, kus me tänapäeval elame, kas päriselu ongi ulmefilm ja tulevik on praegu.
Teisipäeval toimunud avalikul esitlusel sai Novitskova oma töödest ja plaanidest vaid rääkida, sest ekstra Veneetsia biennaali tarvis loodavad teosed alles valmivad. «See on protsess, mis kestab avamiseni, ja just see teebki selle töö huvitavaks,» tunnistab Novitskova.
Novitskova tahab vaatajates tekitada ebamugavust. «Kui inimene tuleb Veneetsiasse, naudib seda ilusat linna, siis ma soovin, et ta tunneks meie paviljonis, et Veneetsia ja kogu maailm on praegu tegelikult kriisis.»
Veneetsias Accademia silla juures olev Palazzo Malipieros on Eesti näituste toimumispaik juba kolmandat korda. Sel aastal näeb Eesti paviljon kunstniku sõnul välja nagu korter, kus filmitakse ulmefilmi, tema loodud kunst on aga rekvisiidid. «Inimene tuleb sisse, näeb ruumis loomi või asju, mis tekitavad hirmu. Minu eesmärk on saavutada vaatajas õige meeleolu. Ma ei taha rääkida, vaid vaatajat emotsionaalselt mõjutada.»