Noort inimest ei saa süüdistada väheses eksperimenteerimishuvis, sest Diana Leesalu ja tema mõttekaaslased pole ju kunagi otsesõnu sellist soovi deklareerinudki. Paratamatult hakkab publik seda Henrik Kalmeti hiljutiste väljaütlemiste valgel ikkagi ootama ja see seab noore lavastaja kindlasti eriti vastutusrikkasse olukorda.
«Kriipsud uksepiidal» toob üheksakümnendate teismeliste elust esile kohati üsna räigeid aspekte. Esimene kripeldus tekib juba lavaruumi osas. Ühegi teatri publik ei ole süüdi, kui teda klassikuuluvuse alusel stigmatiseeritakse, ei ole ka linnateatri publik süüdi selles, et nad on istuma pandud heakodanlikult turvalisse keskkonda.
Kui Vene Teatriga koostöös sündinud lavastust «Teisest silmapilgust» mängitakse Lindakivi keskuses, siis sobiks ka tornmaja katustel turninud ja seal oma alko- ja narkokogemusi hankinud põlvkonna kujutamiseks imehästi mõni räämas magala. Ei tasu peljata, et linnateatri tavapublik sinna kohale ei tuleks, küll aga võiks misjonitöö korras sinna sattuda mõni selline vaataja, kes teatri statsionaarseid samettoole võõristab.
Markus ja Mihkel oleksid justkui Nihilist FMi veergudelt maha astunud, kuid linnateatri lavale sattununa sunnivad vennad Piusid neid otsekui ruumireeglitele alluma. Kuid kas tegelikult sellised reeglid ikka eksisteerivad?
Mind tihtipeale häirib, kui kriitik omamoodi kõrgil moel arvustab publiku käitumist, näiteks seda, kui vaataja naerab justkui vale koha peal. Tegelikult ei ole publik selles süüdi, mida talle lavalt pakutakse, üldjuhul püüab ta end lavareeglitele häälestada ja võtta vastu seda, mida antakse. Nõnda ei saa ka vaatajat panna vastutama teatri repertuaaripildi ja valitud mänguvõtme eest.