Ega selles autori uute luulejärjestuste ülesehitamises midagi lahti pole, kuigi minul kui lugejal peab kogu aeg kaks võtit käepärast olema. «Tolmu ja tule» Sirje Oleski sõnul «lendutõusu, romantiline ülenemine vaimu läbi» mõistmise võti ja «Tähetunnist» peale Toomas Liivi tähelepanekul «belletraalteatri dramatiseerija ja lavastaja» võti. Kristi Metste järjestus vähendab lugemisviiside vehklemist. Valiku luuletuste üksteisesse sulamiste tõusud ja mõõnad muutuvad loomulikumaks ja märkamist väärivaks.
«Omajuure» valik juhib lugeja tähelepanu päris mitmele Betti Alveri pühendusluuletusele: Villon, «kes jala läks Tartust Riiga», «etiooplase / lapselaps», «kaks venda nimega Grimm», Marie Under, «mõni Eestimaa vallavaene, / mõni Võlla- ja Vargamäe», Iteps (Heiti Talvik), arbujad, ka Vidri Rein vilksatab ja muidugi need nimed, mis on asendatud sünnikohtadega «Tuulelastes». Kõik nimetatud luuletused tegelevad inimlooja, inimloomuse mõistatamisega. Olgu see autor ise või keegi teine kultuuriloost.
Laenan lõigu järelsõnast: «Ainult otsesõnalist armastusluulet ei ole. On hingevõlg. Elumatk on raske, -rada reetlik. Range kõrvaltvaatajana jälgitakse ennast ja inimest sel retkel. Uut Hellast otsima seilav karm amatsoon, nuut pihus, ja sõdur, kes, piik käes, seisab haldjariigi kaitsel.» Üldlevinud klišee on minakeskse «tõelise» armastusluule peaaegu olematus Alveri loomingus, isiksus oli hoopis teine. Luuletused «Amor ja Psyche», «Päikeses», «Ühele hullule», «Kes poleks näinud häda» ja «Raugad» on alverliku armastusluule maamärgid! Koolipõlvest peale segab mind Hellast udus nägemast küsimus kirjandusõpetajale, et millise elukutse atribuut on naharibadest nuut. Ja sõdur tuletab meelde Heiti Talvikut, kes Baudelaireʼi päeviku eeskujul tahtis olla nii poeet, preester kui ka sõdur.