Parroti silmis töötas teatri eesmärk ülikooli omale vastu. Akadeemilise pere üllad ülesanded nõuavad pingutust ja pühendumust ning teha on palju – mõistlik on veeta ka oma vaba aega kasulikult. Mida head on aga pakkuda näitemängul nimega «Virrvarr», mille poolpidune Rundthaleri rändtrupp esitab ehitusmeister Bauerle majas? Ja kas tõesti pole ühel meditsiiniprofessoril vabal ajal midagi targemat teha kui harjutada rolliks peredraamas «Nõbu Lissabonist»?
Meil, eestlastel, on teater sügavalt seotud rahvusliku identiteedi ja kultuuriga – selline väide võib tänapäeval kõlada mõnele ehk liiga kangena, aga ajalugu seda näitab. Nagu ka seda, et teatril on Eestis olnud erinevaid vastuseid küsimusele «milleks?» Saksa teatriloos räägitakse, kuidas 18. sajandil kujunev Bürgertum omandas uue žanri, kodanliku draama varal arusaamise, kes ta on, kuidas end ülal peab, millised on tema väärtused ja ideaalid. Teater peegeldas ühiskondlikke muutusi ja nii laval kui ka saalis õpiti mõtlema ja käituma mitte enam kui närune, alati saama peal väljas olev alamklass ega ka mitte kui kasutu ja võlts aadel, vaid kui oma väärtust tundev looduslähedane ja vooruslik linnakodanik. Samamoodi pidi toimuma see, kuidas kujunev eesti kultuurrahvas, pool sajandit varem pärisorjusest vabaks saanud, võttis baltisakslastelt üle teatri ning tegi ja külastas seda 19. sajandi lõpukümnenditest alates samasuguse hoo ja kirega nagu sakslased 18. sajandi viimases kolmandikus.
Teater toob inimesed kokku ühte ruumi omal eripärasel viisil ning ajalugu vaadates jääb mulje, et need ei ole alati olnud mitte niivõrd uued ideed ja eksperimendid või senikogematud üllatused, mille järele sinna on mindud või mille pärast on sellega ise tegeleda tahetud. Igapäevase leiva ja igapäevase tehnoloogia kõrval on inimese jaoks vähemalt samavõrd oluline tähendus: miks on asjad nii, nagu nad on? Milliseid valikuid teha? Mida eesmärgiks seada? Jällegi on tegemist küsimustega, millele ei saa ühel hiilgaval ajaloohetkel ära vastata ja sellega rahule jääda. Veel enam – need küsimused peavad vastatud saama üha uuesti ka individuaalsel tasandil. Mis on teatri roll käimasolevates diskussioonides, kus küsitakse meie sees ja ümber aset leidvate protsesside eesmärkide ja tähenduse üle? Milleks kirjutada ja lavastada näitemäng Parrotist? Kas tuleb sel viisil esile midagi, mis muud moodi ei tuleks? Mida annab seejuures vanasse anatoomikumi kogunemine?