Kogesite muusikuna juba väga varases eas, et edu on kõige ohtlikum joovastus. Kuidas käite ümber kirjandusliku eduga, mis on teile hiljuti osaks saanud?
Ma olen vahepeal õnneks tunduvalt vanemaks ja ka küpsemaks saanud ning arvan, et suudan kiiresti mööduva kuulsusega paremini ümber käia. Ent selle ahvatlus on endiselt väga ohtlik. Kui teatavatel eduperioodidel ütlevad paljud inimesed justkui ühest suust, kui äge ja tähtis see on, mida sa teed, siis võib see sulle kergesti pähe lüüa. Teisalt on aga ka muserdav, kui sul väga pikka aega üldse edu ei ole. Ma loodan, et suudan edaspidi hoida asju õiges vahekorras.
Oma viie raamatu tegevuspaigad olete pillutanud mööda maailma laiali: New York, Arktika, Tšornobõl, Los Angeles, Atacama kõrb Põhja-Tšiilis ja Liibüa kõrb. Kindlasti ei tõuganud teid seda tegema üksnes teie kodumaa niinimetatud ängistav kitsus?
Meie maailm on õnneks üpris suur ‒ ehkki siiski piiratud. Maailmaelu tahkude tundma õppimine võib täita kogu inimelu. Tähtis on, et seda tehakse ikka uuesti ja uuesti, kuniks selleks on võimalust. Mulle kirjanikuna pakub laia maailma mõiste inspireerivat pinnast. Kodumaa, millesse kinni jäädakse, on alati ängistav, sellest tuleb end vabastada ja teisi kodumaid tundma õppida. Mina teen seda inimesena ja autorina.
Romaani «Serval» ei kujunda mitte ainult sisuliselt, vaid ka kompositsioonilt tugevasti jaapani võitluskunsti karate filosoofiline mõttemaailm. Kas karate on ka praegu veel teie kirg?