Et 20. sajand oli niivõrd dramaatiline ja kummaline, siis lood muutuvad pikapeale isegi müstilisteks ja fantastilisteks, tänapäeval lugedes lausa uskumatuteks. Eks inimeste mälu mõjutab inimese kujutlusvõimet muidugi oluliselt, kuid tegelikult, arvestades reaalseid olusid, pole uskumatud juhtumused üldse mitte võimatud. Seetõttu liigitub see teos isegi maagilise realismi alla. «100 aastat üksindust» Eesti moodi.
Raamat liigub sajandi algupoolelt lõpu poole, kuigi mälestused tsaariajast ilmuvad alles selle keskpaigas ja lõpus. Ära hajub ka sajandi lõpp, sest Andrus Kasemaa võttis viimasel hetkel välja omaenda osa, kus oli põhjalikult juttu 1990ndatest ja uue sajandi algusest Kokoras, üldse sellest, mis mitmetest tegelastest edasi sai. See on tema isiklik otsus, mis jätab raamatu otsad lahtiseks.
Nii algab «Ajapüüdja» rohkem 1920ndatel, kui äsja iseseisvunud Eesti riik ja Kokora küla üritavad ennast täiesti uues olukorras jalule aidata. Külla ilmub raamatu keskne perekond, Johannes Karro koos naise Rosaliega, kes rajavad teeristile poe, millest saab nii Kokora küla kui ka kõnealuse raamatu sümboolne keskus. Karud on intellektuaalsete huvidega, ostavad endale klaveri, korraldavad üritusi, nende poes on postkontor ja telefon. Johannes sureb 1950ndatel, kuid Karu Roosi jääb raamatu läbivaks, poolmüütiliseks matriarhiks, kellel on nõiavõimed ja suur autoriteet.
Pätsu-aegne Kokora on idülliline, aga ka kummastav paik oma karakterite galeriiga. Toimuvad tantsupeod, poisid käivad neidude juures ehal, mõne juures käib öö jooksul mitu, kuigi pereisad paugutavad soolapüssidega. Mõisahoone endale saanud Karl Puusepp saeb hoone pooleks ja müüb pool maha, nii et see teises kohas üles ehitatakse.