Mäletatavasti lendasid Elisabeth Shaw (Noomi Rapace) ja android David (temast vist jäi järgi ainult pea, kui minu oma mind ei peta) eelmise filmi lõpus Insenerideks nimetatud tulnukarassi laevaga teadmatusse, et vältida bioloogilise ohu Maale sattumist. Uues filmis liigub koloniseerimislaev Covenant (siin, nagu varemgi, toob Scott sisse vihjeid piibliteemadele: covenant tähendab pühalikku lepingut, aga ka Vana Testamendi Seaduselaegast), pardal tuhanded anabioosis kolonistid, kauge tähe poole. Teel tabab laeva kosmiline torm, kui purustatud purjed (tõesõna) on parandatud, saabub sõnum lähedalasuvalt asustamata saarelt, vabandust, planeedilt, mida otsustatakse uurima minna.
Selgub, et see planeet oligi koht, kuhu Shaw ja David eelmises filmis lendasid. Shaw on surnud, kuid David, kes on endale saanud taas keha ja muud vajalikud organid, on ülimalt tegutsev ning tal on plaan. Lisaks on lopsaka taimetsikuga planeedil kõikjal patogeeni, mis inimorganismi sattudes — jah, te arvasite õigesti, produtseerib neid algselt Šveitsis kunstniku Hansruedi Gigeri disainitud tulnukaid.
Fännina olid mu filmile üsna kõrged ootused, mis paraku ei täitunud – see jäi kuidagi sisutühjaks. Parim osa oli visuaalne pool, mõned kaadrid on tõesti muljetavaldavad. Tahaks lausa pausile panna, et neid lähemalt uurida. Näeme ka uut tüüpi tulnukat, mis meenutab mõneti, kui Šveijki tsiteerida, «karvadest paljaks kaabitud paaviani».
Eelmises filmis puudutas Scott huvitavaid filosoofilisi küsimusi: milline on looja ja loodu vahekord, looja vastutus loodu ees ja kellel siin üldse on õigus midagi looma hakata? Paraku ei arendata neid põnevaid teemasid uues filmis kuigivõrd edasi. Juurdlev filmihuviline võib küsimused muidugi koduseks arutlemiseks saalist kaasa võtta. Samuti riivab Scott kergelt religiooniteemat: Covenanti esimene tüürimees Christopher Oram (Billy Crudup), kes pärast kapteni surma ekspeditsiooni juhib, on sügavalt religioosne mees.