Kas oludes, kus Süsteem oma ideoloogia kaudu inimest justkui ei pärsi, vaid julgustab end vastupidi ületama, kõik oleks justkui vaid iseenda kätes, mõjub Édouard Manet’ «Eine murul» sama idülliliselt või asjastab ja argistab end vabatahtlikult nimetuks ja näotuks rabelenud inimene hoopis ise oma ideaalid?
Lavastuse lähte-eeldused on ausad ja paljutõotavad ning neilt alustelt võiks saada väärtuslikku äratundmismaterjali, ometi tundub, et selles kiretus eksperimendihoiakus ei ole puht-teatritehniliselt kuigi kerge püsida. Kui tahta Pärna nõukaaegse animatsiooni ja Manet’ impressionismi inspireerinud maali vahel tekkivale väärtuskonfliktile luua lavalist ekvivalenti, kaasamata kontseptuaalseid tähendusnihkeid, tunduks tõhusaim ja põnevaim meetod midagi Vsevolod Meierholdi biomehaanika laadset.
Biheivioristliku psühholoogia lavavaste aitaks ehk selgitada, kas iga eraldiseisva indiviidi jaoks on üldse olulist vahet, mis ajastu ja ühiskonnakorra kontekstis ta lavale lükatakse või toimib determinism idealistlikest visioonidest sõltumatult.
Ometi ei vali VAT Teatri teadupärast füüsiliselt võimekas näitetrupp võtit, kus püütaks puhttehniliselt maha mängida Pärna kontseptuaalselt laetud animatsiooni, toomaks erisusi kiretult teise meediumi ja ajastusse. See lahendus ei välistaks emotsioone, vaid laseks ehk katse-eksituse meetodil esile tõusta inimsuhtluse hetkedel, kus emotsioone vältida ei anna, hetkedel, kus tehnokraatlik šabloon mureneb ning saame kinnitust antiutopistlikele ennustustele inimolemuse animeerituse kohta.
Lavastus näis aga taotlevat mingit vahetuma tasandi kontakti publikuga. Seda ei saa süüks panna ja valitud mänguvõti oli sellegipoolest läbivalt välja peetud, ent kui trupp ohverdanuks mõned publiku esmasest äratundmisrõõmust sündinud naerukohad selle nimel, et Sisyphos saanuks oma kivi publikuergutuste saateta mäetippu trügida ning alles seejärel totrailmelise, kuid läbinägeliku visionäärimuigega selle mäest allaveeremisele vaatajal stiilipunkte anda, olnuks kahe meediumi ja riigikorra kolmekümne aasta distantsilt peetud dialoog ehk informatiivsem ja esteetiliseltki kandvam.