Veneetsia biennaali peetakse maailmas üheks tähtsamaks kunstinäituseks, niisiis on see kõige õigem koht, kus otsida vastust küsimusele, mis teemad ja tehnikad on praegu kunstis kuumad. Lühike vastus: tekstiil ja kõik, mis pärineb loodusest.
- Kas sa oled rikas? Mul on kunsti tegemiseks raha vaja.
- Kunsti tegemiseks on vaja ideid, kas sul on neid?
- Ideid on mul palju, aga elamiseks vajaliku raha teenimise kõrvalt ei jää aega kunstiga tegeleda.
- Mõistan. Ma ei ole kahjuks rikas ega saa sind aidata.
- Aga kas sul on mõni rikas tuttav, kellele mind tutvustada?
- (Kohmetu naer.) Kahjuks ma ei saa sind aidata.
- Aga kas sa tead, kas õhtul toimub mõni pidu, kus on rikkad?
- Ei, ka selles osas ei saa ma aidata.
- Mis valdkonnas sa muidu tegutsed?
- Finantsalal.
- No siis sul peaks raha olema. Sul on ilusad läikivad kingad.
- Need olid odavad, maksid vaid kuus eurot.
Seda viimast lauset öeldes tõmbab valge triiksärgiga ja tumedas, väga heast-kallist kangast ülikonnas mees püksisääre üles. Nähtavale pääseb fuksialilla sokk, mis teeb oma siidisuses silmad ette ekspeaminister Taavi Rõivase kõige udupeenematele sokkidele. Ent pleekinud helesinises velvetjakis ning suure punase seljakotiga ja rastapatsidega vastane pole papist poiss, ta tõstab oma lääpa tallatud tossu pehmest nahast kinga kõrvale ja ütleb: «Näed, minul on sellised, ka odavad.»
See pole stseen ühestki etendusest, vaid kuuldud-jälgitud vestlus 57. Veneetsia biennaalil. Täpsemalt Austria paviljoni avamisel.
Väidetavalt on just Veneetsia biennaal koht, kus sõlmitakse kunstimaailma hindu mõjutavad tehingud. Seega oli kulunud välimusega, kuid usalduslikult siiraste silmadega noormees õiges kohas. Pealegi oli ta ühes Veneetsia biennaali tähtsamas paigas, Giardini aias ajal, mil see oli avatud vaid valitud seltskonnale – kunstnikele, kunstiärimeestele, kollektsionääridele, kriitikutele, kuraatoritele ja kutsetega ajakirjanikele.