R, 7.10.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kas Netflix sai Cannes’is suure PR-võidu?

Hannes Aava, Cannes-Tallinn
Kas Netflix sai Cannes’is suure PR-võidu?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Kaader filmist «Okja»
Kaader filmist «Okja» Foto: Kaader filmist

«Suured» küsimused Cannes’i filmifestivalilt ehk mida, kuidas ja millistelt ekraanidelt tarbime tulevikus meelelahutust?

Kui pühapäeval lõppenud Cannes’i filmifestivali auhinnad olid jagatud, võis kogu maailm tõdeda, et žürii president olnud hispaania režissöör Pedro Almadovar on sõnapidaja mees: võistluses osalenud kaks Netflixi filmi ei saanud mitte ühtegi auhinda, sest Pedro «ei näe end andmas auhinda filmile, mis keeldub kinolevist».

Seekordne skandaal lahvatas Cannes’is tegelikult seega juba enne festivali, sest maailma suurimalt videovaatamisteenuse (VOD) pakkujalt Netflixilt oli programmis kaks filmi, mida nad plaanivad oma platvormil avalikuks teha juba järgmisel kuul. See on aga karjuvas vastuolus küllaltki äärmusliku prantsuse kinolevi seadusega, milles nõutakse, et kinos näidatavaid filme ei tohi mitte ühelgi VOD-platvormil näidata enne kolme aasta möödumist.

Märksõnad
Tagasi üles