Eddylt tuli kitarr, Orbisonilt operetlik vokaal ja Spectorilt ambitsioon tekitada maailma raputavat müra. Springsteen tahtis meisterdada plaati, mis kõlaks nagu viimane maamunal, viimane, mida kuulete enne surma. Ainuke, mida teil üldse oleks vaja kuulda. Üks imeline laul ja siis apokalüpsis. Eks seal kuskil olid muidugi ka Elvis ja Dylan, ühelt puusanõks ja teiselt viis kirjutada mitte millestki, vaid kõigest.
Aga asi algab ikka rifist, ütles Springsteen. Siis hakati ridu tuletama. «Tramps like us, baby we were born to run...» Rohkem tal polnud. Pealkirja «Born To Run» oli ta vist kuskil näinud. Võib-olla mingis B-filmis. Võib-olla hõljus see lihtsalt õhus ja Springsteen krabas endale. Lugu võttis kuus kuud. Springsteen tahtis kasutada klassikalisi rokipilte: tee, auto, tüdruk. Seda keelt olid kõnelenud Chuck Berry, Beach Boys, Hank Williams, iga maanteemees autode leiutamisest saadik. Springsteenil oli vaja teha midagi uudset, mis edastaks nostalgiat, sentimentaalsust ja familiaarsust.
Ameerika Ühendriigid olid näinud Vietnami sõda, Kennedy, Martin Luther Kingi ja Malcolm X-i tapmisi. See ei olnud enam süütu paik. «In the day we sweat it out on the streets of a runaway American dream...» See on «death trap», «suicide rap». «I want to guard your dreams and visions... I want to know if love is real.» Kaalul on sinu unistused. «Together, Wendy, we can live with the sadness...» Dramaatiline autoriteetsus, ütles Greil Marcus. Kaalul oli tegelikult Springsteeni karjäär, sest ta vajas hitti.