Lindsaar külastab Heibergi kuu aega enne luuletaja surma jaanuaris 1942. Avanevat pilti peab ta liiga masendavaks, et seda kirjeldada. «See oli lühikeseks lõigatud tumepruunide juustega, sinises haiglamantlis, täiesti kõhn vanainimene. Tuimast näost vaatasid ilmetud silmad tühjusse» – niisugune on viimane portree Heibergist, kelle põrm kuu aega hiljem maetakse samuti ilma saatjateta haigla troostitule matmiskvartalile Tallinna Liiva kalmistul.
Aga kuidas oli Heibergi looming plahvatuslikult puhkenud! Esimene luuletus kõlab: «Ma kirjutan verega / hinge imelist saladust... / murede sügavuse / otsata hämarust...» Ja kohe järgnevalt: «Mu südames on elu / kui leekiv tuluke, / kui vaikne hoogav valu, / kui hõiskav vaevale.» See on ülespoole hõõguv, salalikku jõudu kandev elutung. Heibergi luule kujundipagas on tulvil uusromantilisi kontraste, «tormi ja tungi».
Hando Runnel kirjutab saatesõnas osutusega eksistentsialismile kui pessimistlikule eluvaatele, mis kuuluvat Heibergilegi, järgnevalt: «Kannatuste kõrval, ja koguni eelkõige, elab igas olendis ka kirglik kisendus elu järele. See on tema loomuses kaasasündinud armuvajadus, instinkt, mis sunnib olevust otsima, laulma, kisendama – mitte ainult inimest, vaid kogu loodust. Paljud Heibergi salmid, kui neid lauldaks kooris nagu setu laule või vene külaneidude tšastuškasid, puudutaksid meie hinge ehk veelgi valus-ilusamalt kui ainult silma läbi loetuna. Looduski laulab – linnud, loomad ja inimesed. Kõik kire ja kannatuse pärast.»
Heibergi jutukogu nimiloos «Õnnetähtki» otsib Saali-nimeline tüdruk – äratuntavalt jutustaja alter ego – oma ainsat armastust, aga Aleksile, kelles ta selle arvab leidnud olevat, ei suuda ta ometi seda öelda, sest kumbki ei saanud aru, et nad teineteist armastavad. Lõpuks istub ta Aleksi voodil, embab teda ja suudleb. Aga sellest kohtumishetkest saab samas jumalagajätt. «Hing jäi tal rindu kinni ja tühjal pilgul vaatas ta pimeduse sisse, kust ta tulnud. Kedagi ei olnud kuskil näha. Oli üksik, nagu tema hing...»