Saraste on orkestri peadirigent 2010. aastast, lisaks on ta töötanud Soome Raadio sümfooniaorkestri, Toronto sümfooniaorkestri ja Oslo Filharmooniaorkestri peadirigendina ning BBC sümfooniaorkestri esimese külalisdirigendina.
Viiuldajana alustanud Saraste harjutab praegugi maailmakuulsa dirigendina viiulit iga päev. Ta ütleb intervjuus Postimehele, et dirigendi kõige olulisemad isikuomadused on soov teha muusikat ja oskus seda väljendada.
«Sisemine tunnetus peab olema absoluutne ja veenev. Sellise kvaliteedita pole mõtet sellesse maailma tulla, sest nõudmised on ülisuured. Kõik tahavad dirigendilt rohkem ja rohkem informatsiooni ja kui mõne teosega pole õiget tunnet, ei ole mõtet proovidagi. Mõnikord on kaasaegse muusikaga muidugi nii, et peab tegema. Aga n-ö traditsioonilise repertuaariga peab olema ettevaatlik ja valima selle «enda oma».»
Kui kontsertmeister on orkestri psühholoog, siis milline oleks hea nimetus dirigendi kohta? Saraste töötab praegu välja programmi orkestrite kontsertmeistritele ja soolomängijatele, et need saaksid aru oma kohustustest ja positsioonist.
«Sellest, kui palju nad saavad kaasa aidata esituse õnnestumisele ja toetada oma kolleege. Dirigendi ja pillimeeste vahel peab olema suhtluskett – vaimne side. Kui orkestrant tunneb end üksi ja kardab, et ei suuda olla veenev, siis ei tule kokku ka head esitust. Dirigent peab panema nad tahtma seda lugu mängida.»
Võib juhtuda, et orkester on dirigendi suhtes negatiivselt meelestatud. «Kui mõlemad on pahurad, ei tasu ehk koostööd jätkata. Kuid samas tuleb ikkagi veenda ka neid, kes on kõige negatiivsemad, koostööd tegema. See on kogenud dirigendi oskus, tulla neist situatsioonidest välja. Mõnikord õnnestub see hästi, mõnikord mitte. Aga dirigendi kohustus on panna asi tööle. Läheb vaja erinevaid oskusi – vahel oled range, vahel sõbralik, jutustad mõne naljaka loo – kõik oleneb olukorrast.»