«Moulinet»
Nüüd aga magistrifilmide juurde, mille taset võib terviklikult väga heaks pidada. Sander Joon, kelle bakalaureusefilm «Velodrool» võitis rahvusvaheliselt mitmeid olulisi auhindu, rändab sportlikul rajal ka oma uue filmiga. Kui eelmine film asus kesk jalgrattavõistlust, siis värske linateos viib vehklejate areenile. Filmi nimi «Moulinet» sellele viitabki – prantsusekeelne sõna moulinet osundab vehklemisalasele terminile. Nimel on ka teine dimensioon – eesti keeles tähendab see mulineed, siidjast niiti. Ka vehkleja, kes filmis üles astub, on ühendatud niidi, täpsemalt küll nööriga.
«Moulinet» süžeed võibki vaadata takistusrohke teekonnana, mille eesmärgiks on leida see, mis nööri teises otsas. Nüüd sobiks kasutada klišeelikku mõttetera – tähtis pole mitte sihtkoht, vaid teekond. Antud juhul on sihtkoht siiski olulisem, sest «Moulinet» anekdootlik süžeeliin leiab oma puändi just lõpus. Siinkohal ei sooviks tulevase vaataja elamust rikkuda, aga võib öelda, et puänt on igati ootust väärt. Ent ka teekond võlub vahelduva, sürrealistlikult kauni visuaali ja kergelt lohaka pliiatsijoonega, mida võikski pidada Sander Joone firmamärgiks.
Kohalikele animaatoritele pakuvad konkurentsi siinsed vahetusõpilased. Aggie Lee Pak Yee joonisfilmid «Muteum» ja «Five Steps to the Right» omavad teatavat armsuse aurat. Eriti võlub armsusega «Five steps to the right», kus toredalt jässakas tegelintski satub kinnisesse ruumi ja peab sealt leidma väljapääsu – ruumist välja pääsemine on sage motiiv ka teiste EKA animatudengite seas, ent iga kunstnik lisab toimuvale oma nurga. Aggie Lee puhul on selleks siira huumori ja nunnuduse faktor.