Elus uue lehekülje keeranud Ray, kes väikesele tüdrukule tehtu eest karistustki kandma pidi, on vahepealse aja jooksul uue nime võtnud ja pere loonud, aga tuleb välja, et temagi pole suutnud kunagist verinoort silmarõõmu täielikult unustada. Ta mäletab Unat kui tüdrukut, kes oli oma ea kohta ebatavaliselt enesekindel ja arukas. Latentsete haiglaste tunnete pinnale tõustes muutub Una ja Ray saatuslik taaskohtumine vaataja jaoks äärmiselt võõristavaks. Kui nad kahekesi privaatse jutuajamise käigus kunagise õudustäratava salasuhte üksikasju meenutavad, hakkab mõistust närima tunne, et sedavõrd intiimset vestlust ei peakski keegi teine pealt kuulma. Nad räägivad ometigi asjadest, millest nad pole mõelnud kellelegi teisele kõnelda; toovad välja oma elu kurbuse ja valu.
Publik on sunnitud kahe peategelasega nii-öelda samas ruumis viibima ning mitte ainult nende minevikku detailselt läbi tunnetama, vaid ka leppima, et nende vahel on veel üht-teist lahendamata. Niisiis ei pane imestama, et esilinastuse ajal leidus lahkujaid. Sageli on nii terava reaktsiooni tekitamine publikus üks korraliku filmi tunnusmärke, ent nagu näidendil põhinevate filmidega pahatihti olema kipub, ei ole ka David Harroweri teatritükil «Musträstas» põhineval «Unal» sama palju emotsionaalset jõudu, kui tal oleks teatrilaval, kus õhk võib eriti paksuks muutuda.
Benedict Andrews on ekraniseeringut rikastanud stseenidega, mis kujutavad varateismelise Una ja Ray ammuseid salajasi kohtumisi, kuid maitsekalt tehtud tagasivaadetest hoolimata ei kanna kahe häiritud peategelasega film päris lõpuni välja. Lool puudub resoluutne lahendus ning kuritarvitaja ega isegi kuritarvitatu kaastunnet ei ärata. Ray on pedofiil, kes ei paista kunagise naabri tütrega suhtesse astumist kuigi palju kahetsevat, olgugi et sellega kaasnes elu täielik kokkuvarisemine. Una on nooruspõlves kogetud trauma tagajärjel langenud nähtamatusse sõgedusse, klammerdudes oma mõtteis endiselt haigete tungidega mehe külge, kes armastas teda siis, kui naine oli veel liiga noor, et üldse midagi teada intiimsusest või romantilisest armastusest. Kogenematule terapeudile käiks see naine üle jõu.