«Lõputut poeesiat» võiks vabalt nimetada ka «kunstniku portreeks noore mehena», see näitab teatrilikult tinglike vahendite abil Jodorowsky elu kodus, mida valitses isa raudne kämmal, kui ka sealt edasi – liikumist ahistuse piirest välja, Santiago boheemlaskonda, avangardistide seltskonda jne, kasvamist suureks kunstnikuks.
See on film nii kompromissitusest kui ka kompromissidest, kui lubate. Poeet ei vastuta millegi eest, ütleb noorele Jodorowskyle (keda sedakorda mängib režissööri muusikust teine poeg, kelle muide õpetas kitarri mängima George Harrison) tema armukesest poetess Stella Diaz Varin. Hiljem tehakse sellesse suhtumisse korrektiive, mis küll ei mõju allaandmisena, vaid muudavad elutunnetuse pigem intrigeerivamaks ja etteaimamatumaks.
Üks mu absoluutseid lemmikkirjanikke on samuti tšiillane, Roberto Bolaño. Tema puhul on mind alati hämmastanud see kirjutamise kergus, see teatav ande pillav, äraviskav olek. Nagu Jodorowskylgi. Ka on nad mõlemad olnud tugevasti mõjutatud sürrealistidest. Kas Ladina-Ameerikas on üldse teisiti võimalik? Kogu selle katoliikluse tulevärgi ja diktaatorite vahetuval juuresolekul. «Lõputu poeesia» tundub olevat väliselt samuti väga kergelt sündinud film (kuigi sedalaadi kergus võib muidugi olla ka suure konstrueerimise saadus). See liigub stseenist stseeni, kujutisest kujutisse ning kujundist kujundisse nagu sulamesi.
Sellega, saan aru, sõlmib Jodorowsky ka oma isaga rahu, andestab talle. Mõne teise filmi puhul võiks isaga rahu sõlmimise temaatika võib-olla tunduda natuke tülikas, nagu ka filmis esinev teatav «järgi oma unistust»-paatos. Neil teemadel on kerge komistada, eriti veel, kui oled vanem inimene. «Lõputus poeesias» ei ole aga midagi tülikat, kõik on ühtaegu väga teatraalne ja väga loomulik – lugu, mis jutustab ennast ise. Jodorowskyl on vanust 88, kuid erinevalt nii mõnestki teisest tähtsast filmirežissöörist suudab ta tagasivaatelise filmiga maha saada ilma igasuguse sentimentaalsuse ja nostalgiata. Ta ütleb ka oma noorele minale umbes järgmised sõnad: «Vanadus ei ole üldse kole, see on vabanemine.»