Kujutan ette, kui pilkupüüdev näeks välja tema käe all valminud vulgaarne karastusjoogi reklaam, kus rannas päevitav bikiinides piiga rüüpab aegluubis värskelt avatud pudelist kihisevat jooki ja see tema päevitunud rinnale tilgub… Sedalaadi kaadritest kubisevad kõik «Transformerite» filmid, mille visuaalset külge võikski kirjeldada kui rõvedalt reklaamilikku. Olgu siinkohal märgitud, et tootepaigutust jagub viiendassegi filmi ohtralt. Kui tahad saada selgeid vihjeid, millise firma tosse või telefoni osta, on «Viimasel rüütlil» neid kamaluga jagada.
«Transformerite» filmid pole kunagi tuntud sidusate süžeearengute või arukate teemapüstituste poolest, ent «Viimane rüütel» astub veel ühe sammu edasi täieliku korralageduse poole. Püüda filmi lugu ümber jutustada tundub tõtt-öelda mõttetu, sest seda polegi – on vaid hunnik erinevaid jaburaid ideid hooletult kokku visatud, lootuses, et tekib enam-vähem jälgitav narratiiv. Kui loogiline see kõik on, ei huvita seejuures kedagi.
Inimtegelaste ridades figureerivad teiste seas eelmisest filmist tuttav musklis leiutaja Cade Yeager (jätkuvalt üks totramaid nimesid, mida eales kuulnud olen) ning seksapiilne Oxfordi professor Viviane Wembly, kes on sunnitud koostööd tegema, et päästa maailm täielikust hävingust. Teadmine, milline kurb saatus inimkonda ees ootab, mõjub peategelastele nagu uudis, et homme sajab vihma, aga anname andeks – «Transformerite» maailmas on juba igapäevaseks saanud, et maailmaga võib kohe kööga olla.
Kui Yeagerit kehastava Mark Wahlbergi osalus on veel arusaadav, siis jahmatust tekitab, et seekordsesse hammasrattaid ja õli täis õudusesse on meelitatud alati sarmikas Anthony Hopkins. Aga kui tegelaste hulka peab kuuluma džentelmenlik inglise rauk (antud juhul lord Edmund Burton, transformerite ekspert), peab ju keegi selle kuuli võtma. Õnneks mõistab Hopkins selgelt, millises pooletoobises klounaadis ta kaasa lüüa lubas, ning annab endast parima, et publikul oleks lord Burtoni näol vähemalt keegi, kellega koos pilkavalt muheleda.