Kui Eastwood mängis kapral John McBurnleyt manipulaatorist alfaisasena, siis Colin Farrelli tõlgenduses on pigem tegemist naiivsevõitu aferistiga, kes näib muust maailmast ära lõigatud koolielanikele siiski erudeeritu ja põnevana. Farrellil on küll oma sarm olemas ja ta saab soliidselt hakkama, kuid erilist talenti pole ta kunagi näidanud ja ka see materjal vääriks märksa mitmekülgsemat näitlejat. Naisrollid on seevastu ühtlaselt tugevad. Matroon Marthat mängib südika iseseisvusega Nicole Kidman, prantsuse keele õpetajannat Edwinat sobivalt õrna olekuga Kirsten Dunst ja teismelist Aliciat lõõmava salakavalusega Elle Fanning.
Coppola võttiski selle filmi lavastada suuresti põhjusel, et asetada fookus rohkem naistegelastele, kuid väär oleks väita, justkui jäänuks nood ka seitsmekümnendate versioonis tagaplaanile. «Petetud» on ennekõike aeglaselt lahti rulluv ja karakterikeskne psühholoogiline mäng, kuhu põimub õige palju teemasid soorollidest ja võimust, kogukonnast ja inimlikkusest usu ning tõeni. Operaator Philippe Le Sourd aitab meisterlikult luua pisut kummituslikku ja müstilist lõunaosariikide olustikku. Eriti mõjusad on peaasjalikult vähese loomuliku valgusega üles võetud öised stseenid, meeldejäävaid kaadrikompositsioone pakuvad nii ürgse ilmega metsad kui ka ühised õhtusöögid küünlavalgel. Pea kogu tegevustik toimub vaid ühes koolihoones ning sellisena on film kahtlemata üpris teaterlik, kuid heli- ja pildikeelelt siiski piisavalt mõjus, et filmivormi õigustada.
Kuigi Coppola film on Siegeli omast tunduvalt nägusam ja poeetilisem, jääb ta tollele ometi sisulise tekstuuri rohkuselt alla. Vaid kümme minutit lühema kestuse juures on kaduma läinud hulk olulisi momente, mis eri tegelasi paremini mõista aitasid. Kuigi Coppolalt võiks oodata rõhutatumalt feminiinset nägemust, on suurimaks kaotajaks jäänud just naistegelaste motiivid ja eetiline taustsüsteem. Kui aga võrdlused kõrvale jätta, siis kel raamat lugemata ja pea pool sajandit vana kinoversioon nägemata, neile võib «Petetuid» soovitada küll. Tegemist on igal juhul rikkaliku ja psühholoogiliselt põneva materjaliga, millega Coppola käib ringi nüansitundlikult ja lavastajameisterlikult, väärides oma Cannes’i-preemiat igati.
Osades Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Colin Farrell