Leesmendi panus on hoopis teistsugune. Esimesed kolm neljandikku lavastusest käitub tema kehastatav edukas ajakirjatoimetaja Ellen suhteliselt külmalt, kalgilt ja nagu sordiini all, jättes mulje, et tema kohuseks ongi ühele rasvunud emajoodikule ja ühele hüperaktiivsele eakale tibile oma kaine ratsionaalsusega kontrastiks olla. Alles alates stseenist, kus Ellen teada saab, et tema lesbiarmukesest alluv Anna, kes on ühtlasi Anita tütar, hoopis teise naisega «plaani peab», muutub kõik. Ja väga põhjalikult ning lõplikult. Ellenist saab mitte ainult naine, vaid ka inimene.
Ellen: «Küll sa oled jälk!»
Monika: «Tead, vananemine ongi jälk.»
Leesmendi teene on, et lavastus mitte ainult et lõpuni haaravaks jääb, vaid pingeid aina üles kruvib. Kuni kahjuks ette teada oleva tõsiasjani, et lõpuks peame me kõik siiski metsast välja tulema. On väga suur vahe, kas sa oled koos kahe sõbraga metsas või 1283 sõbraga Facebookis, aga reaalelu juhib sind paraku vääramatult viimase variandi poole.
Saueaugu teatritalu Lõuna-Läänemaal, 12 km väga maalilist maanteed mööda Kullamaalt, on end ammu Eesti teatrisuvedes maksma pannud. Tänavune, kolme kodutütre metsas möllamise etendamise hooaeg on aga mitmes mõttes eriline ja suurepärane ning suur samm edasi. Varem on mängukohad olnud katuse all ning looduslikuks fooniks olnud pääsukeste sädin ja askeldused, kes end kuidagi väga orgaaniliselt näitekunstiga siduda oskasid. Seekord põimib loodus end lavastusse mitte fauna, vaid floora kaudu. Mängupaiga foonil värisevad haavad meenutavad mitte ainult Jüri Üdi kuulsat luuletust «Mets on pime, mets on kuri, metsas palju mehi suri…», vaid annavad tükile mingis mõttes uue dimensiooni. Etendusel, mida vaatasin, tegid haavad suhteliselt vaiksest tuulest hoolimata nii meeldejääva etteaste, et ma ei teagi, milliseks tüki atmosfäär tormiga muutuda võib.