Kõige paremini on tegelastest läinud peategelasest poisil Jake’il (Tom Taylor). Tema kohta me saame teada, et ta on üksikema laps, keda tema kasuisa eriti ei salli, iseäranis seetõttu, et poiss on tema arvates veidi metsa poole. Jake on hakanud pärast isa surma nägema kummalisi unenägusid, ema veab teda mööda psühhiaatreid ja arvab, et see kõik on leinatrauma.
Ehk ongi, kuid seegi filmist mitte kuidagi ei selgu, filmis jääb see lihtsalt nii, et ühel päeval hakkas poiss neid unesid nägema ja kogu lugu. Igal juhul poiss usub, et ta pole hull (seda usuvad muidugi ka kõik hullud) ja püüab oma unenägusid püüda. See õnnestubki ja alguse saab seiklus, mis hargneb kahe maailma vahel.
Teispool kummalist väravat kohtab ta teistmoodi maailmas Laskur Rolandit, keda on juba varem unes näinud. See on oma klanni viimane kangelane, tema südamevalu on veidi avatud läbi tema isa surma näitamise, nii et nendel peategelastel, poisil ja Laskuril, on omavahel mõndagi ühist. Järgnevad mõned efektsed, kuid sisutühjad tagaajamisstseenid, on karjeid ja leeke, veidike püssipaugutamist ja natuke kistud nalja, kuid film ikkagi ei lähe vedama kuni lõpuni.
On viiteid ja tsitaate, kuid vaid viidete najale toimivat maja ei ehita. Film justkui nagu oleks olemas, mingi visuaal seal ekraanil jookseb, kuid lugu jääb lamedaks, igavaks, koguni tüütuks. Helitaust ei ole midagi erilist, pildikeel jääb poolele teele toppama, kohati nagu on midagi, aga ei anna ikka seda mõõtu välja, mida ühelt korralikult linateoselt saada tahaks, eriti kui see on nii massiivse romaanisarja põhjal vändatud.