Eesti juurtega Anna Parmasest on meie pressis küllaga juttu olnud, peamiselt seoses faktiga, et tegu on bändi Leningrad videote režissööriga, kelle kuulsaimas klipis «Eksponaat» on tegelikult märgata samad motiivid nagu filmikassetti kuuluvas «Tüdrukutes». Keskealine sünnitaja läheb oma ema saatel ultraheli tegema. Selle lühikese käigu jooksu õnnestub naistel põhjalikult tülli minna ja lõpuks ka ära leppida, jättes optimistlikult kõlisema lõppu naiste solidaarsust rõhutava noodi.
Oksana Bõtškovale pole Peterburi-teema võõras, kuulub ju tema kontole mängufilm «Piiter FM» (2006). Novellis «Hommik» kohtuvad jutukas neiu ja kurttumm noormees. Film on heatahtlikult muigav, erinevalt talle järgnevast «Selfist» (rež Aksinia Gog). Parandan – ka siin saab muiata, lihtsalt huumor on teravam. Eksalteeritud neiu tahab oma elupäevad lõpetada just Peterburis ning tema üheöösuhte partner üritab traagilist kangelannat aidata. Õnneks või õnnetuseks küll ebaõnnestunult.
«Anitškovi silla» lavastaja on Natalia Kudrjašova ja mõnes mõttes on see kõige kohaspetsiifilisem film, näidates meile giidina töötava väsinud naise argipäeva, mida ilmestab üks tema ekskursantidest, interpreteerides omamoodi Anitškovi silla kuulsat hobuskulptuuri.
Natalja Nazarova «Lihtsalt kontsert» näitab meile üksikema õhtut lapse kontserdil. Peterburist pole siin jälgegi, küll aga on hea näitlejatöö ja hingeminev vinjett inimsuhete teemal. Inimsuhetest räägib ka viimane film, «Koerte jalutamine». Avdotia Smirnova on staažikas filmitegija, kes on peaossa valinud ühe oma stammnäitlejatest, Anna Mihhalkova (jah, sellesama Nikita tütre). Üksik muuseumitöötajast naine üritab vana ja halba suhet asendada uue ning paremaga, paraku ei õnnestu see tal kuidagi. Viimses hädas pöördub ta šamaani poole (Mihhail Bojarski). Peterburi siin küll eriti polnud – nagu ka suuremalt jaolt eelmisest filmilugudes –, aga film jätab hinge kerge tunde ja suule naeratuse. On see siis Mihhalkova mäng või Bojarski totakas šamaanimüts või täpne lavastus või jumal teab mis asi, kuid nii see on.
Pole häda, et Piiterit ennast suurt näha polnudki. Saalist väljudes võib hoopiski tõdeda, et naised oskavad naistest filme teha küll.